Sv: Vad ska jag ha för bett?????
Australiensiskt entömsbett fungerar på en del hästar, annars om du absolut vill träna för vagn, så prova att göra det i rygg på ett annat ekipage. Prova att släppa upp henne i ryggen, gör inget annat än styr lite så att hon har huvudet kvar bakom hjälmen på kusken framför, de flesta hästar blir lugnare om de får träna så. Men det finns ju galningar som försöker klättra över kusken.
Har tagit hem en travardam som både tränare och ägare gett upp med pga att hon är oregerlig och skentravar osv. När jag nu haft henne hemma ett tag så är min teori angående henne att hon avskyr bettet och att hon inte har en susning om vad en förhållning är. Rider henne med Hackamore utan större problem.........men jag vill köra också!! Finns det nåt bettlöst eller liknande jag kan köra med tills hon förstått förhållningarna och lugnat nerverna? .......eller har ni några andra tips?
Australiensiskt entömsbett fungerar på en del hästar, annars om du absolut vill träna för vagn, så prova att göra det i rygg på ett annat ekipage. Prova att släppa upp henne i ryggen, gör inget annat än styr lite så att hon har huvudet kvar bakom hjälmen på kusken framför, de flesta hästar blir lugnare om de får träna så. Men det finns ju galningar som försöker klättra över kusken.