Vad ska jag gÖra!

S

Sanne-Linn

Min shetlandsponny som är 18 år har helt plötsligt börjat tappa en stor mängd päls! ingen av de andra hästarna jag har tappar ett enda hårstrå och alla brukar tappa ungefär samtidigt. Det konstiga var att hon började tappa när det var ca 20-minus ute. Är det B-vitaminbrist eller vad kan det vara? VILL GÄRNA HA SVAR:confused:

Sv: Vad ska jag gÖra!

Min häst började tappa vinterpälsen med en jädra fart i förrgår. Ingen av de andra 5 hästarna har börjat ännu, så det kanske bara är så att din häst är snabb av sig :)

ja hoppas att det är det. Men de känns så konstigt för hon brukar tappa när allt börjar smälta och genom att de var typ 20 minus ute =(

Det har våran shettis (15 år) också gjort i år! Poff sa det över en dag, och hon får B-vitaminer. Sommarpäls redan nu. Vi tror att det är ett sammanträffande över att hon nu helt enkelt mår bra efter att ha fått ET behandling o kroppen funkar igen.

Hästar fäller ju oftast av ljuset inte av temperaturen, så när dagarna nu börjar bli längre o ljusare fäller de även om det är -20!!
Fäller hon inte konstigt, fläckvis utan på normalt sätt är det nog ingen fara.

nej hon tappar över hela kroppen. Men jag får väl bara hålla koll så hon inte tappar för mkt eller så (:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 586
Senast: fixi
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: Linda_A
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 347
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
828
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka