Vad ska jag göra med min sperma?!

dobbis

Trådstartare
Som många vet förlorade jag ju alla mina ston i sommras,nu sitter jag med fryssperma upp över öronen som självklart inte passar dom nya stona :crazy:
Vad gör man :confused: ,finns det någon sälj/bytes bas ;)
Jag äger doserna och kan göra vad jag vill med dom,men det är ju inga skithingstar så känns ju onödigt att tina upp dom o hälla ut dom i slasken,förslag???

Sv: Vad ska jag göra med min sperma?!

Jag skulle annonsera ut dem på lämplig plats eller ringa runt till olika seminstationer och se om de är intresserade av köp.

Vilka hingstar har du ifrån? *nyfiken*

Moderatorn har varit framme med suddgummit...

Diskutera gärna VAD man ska göra, men minsta lilla det blir "annonsliknande" igen så ryker tråden.
Vilka hingstar det handlar om är inte relevant för frågan om vad man ska göra.

Starta en bytes pool tycker jag var en bra idé!

Det går ju inte alltid som man tänkt sig och har man ett fertillt sto så kan man ju få doser över då man ju ibland måste köpa flera doser men kanske klarar sig på en iaf.

Sen behöver det ju inte enbart vara "bytes" utan köp och sälj också?

Eller så får du köpa flera ston som passar till sperman :angel:

Du kan väl annonsera? Jag blev jättenyfiken på vad för hingstar du har ..:angel:

Hur funkar det med registrering och avgifter till hingstägaren om du säljer till någon annan?

Annars har jag inga bättre förslag än vad andra redan skrivit.

Jag har sett annonser på överblivet fryst så det är inte ovanligt att man säljer eller byter. Men om det är attraktiva hingstar eller om det inte finns så mycket kvar av t ex en död hingst, kan man ju också höra med hingstägaren om de vill köpa tillbaka det.

Synd att det inte finns en "spermapool" men var tusan annonserar man,finns ju inte precis någon sperma säljes kategori :eek::D
Hingstarna är mycket attraktiva,välkända och alla lever men dom flesta är i tävlingsverksamhet eller lite äldre men still going strong.
Några av dom förmedlas av annan här i landet men till hiskliga priser :angel: där av direktköpet

Tror jag sett de flesta annonserna under rubriker som avel eller hingstar.

En fråga som väcks är hur går det egentligen med registreringen, stona hamnar ju inte på hingstens språngrulla här om man inte går via importören ? Hur fasiken funkar det med fryst, även om man säger att man själv har sparade doser och man plockar fram dem 5 år senare så är det ju samma sak ?

Och om inte hingstägaren löser betäckningslicens....

Och vem sa att jag hade för avsikt att regga i sverige och du om någon borde veta att det finns många vägar att gå + att flera av dom utländska avelsförbunden faktiskt kommer hit varje höst,alt.är ju att åka över bron :angel:

Synd att det inte finns en "spermapool" men var tusan annonserar man,finns ju inte precis någon sperma säljes kategori :eek::D
Hingstarna är mycket attraktiva,välkända och alla lever men dom flesta är i tävlingsverksamhet eller lite äldre men still going strong.
Några av dom förmedlas av annan här i landet men till hiskliga priser :angel: där av direktköpet

Du det där var en bra ide...Kanske inte så himla många som behöver annonsera men det var ändå en bra ide! ska jag fundera på lite..:cool:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 612
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
13 107
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 896
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan För 1 1/2 år sen förändrades mitt liv, iom en grov våldtäckt så blev jag mycket psykiskt sjuk. Har svår panik ångest och har PTSD, vist...
Svar
15
· Visningar
2 986
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka