Nybryggt starkt kaffe i muggen så kan nog få starta den här dagen med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men alltså... Har ingen där vinterdäck på bilarna? Hur kan det var SÅ halt när de kör så otroligt långsamt?
Men alltså... Har ingen där vinterdäck på bilarna? Hur kan det var SÅ halt när de kör så otroligt långsamt?
Ja det borde de ha :/ Huh. Här är det snö nu, men det ska regna i eftermiddag. Ska göra mitt bästa för att inte behöva vara ute på vägarna i bil då, för det lär bli jäkligt halt. Blir promenad med icebugs på fötterna iställetDet var tydligen väldigt halt och backen är brantare än den ser ut att vara men jag tycker också det ser konstigt ut. I Kanada borde de ju ha koll på vinterkörning och vinterdäck tycker man.
Ja det borde de ha :/ Huh. Här är det snö nu, men det ska regna i eftermiddag. Ska göra mitt bästa för att inte behöva vara ute på vägarna i bil då, för det lär bli jäkligt halt. Blir promenad med icebugs på fötterna istället
Hoppas att du har dubbdäck! Låter bra att köra långsamt. Jag körde i uselt väder i söndags, några gånger fick jag hålla hårt(!) i ratten för att inte åka i diket och då har jag ändå fyrhjulsdriven Subaru med dubbdäck och var på en inte allt för dåligt plogad väg... En av få gånger då jag faktiskt varit lite rädd när jag själv kört, annars är jag bara rädd som passagerareSamma prognos som här då, varning för underkylt regn
Tyvärr måste jag nog ta mig in till stan men det får gå långsamt.
Hoppas att du har dubbdäck! Låter bra att köra långsamt. Jag körde i uselt väder i söndags, några gånger fick jag hålla hårt(!) i ratten för att inte åka i diket och då har jag ändå fyrhjulsdriven Subaru med dubbdäck och var på en inte allt för dåligt plogad väg... En av få gånger då jag faktiskt varit lite rädd när jag själv kört, annars är jag bara rädd som passagerare
Jag är chockad över att även fordonet med snöbladet och saltet, for som en loska över vägen.
Jag är chockad över att även fordonet med snöbladet och saltet, for som en loska över vägen.
Fast bussar har väl aldrig dubb?Ja, den borde ju ha varit ordentligt vinterrustad. Fast tyngre vikt hjälpte ju inte, det såg man ju på bussarna.
Fast bussar har väl aldrig dubb?
Jag hade en granne som var busschaufför och han åkte i diket med bussen. Då stod bussen still och den gled helt enkelt sidvärts.
Jag har ju krockat i typ 10 km/h i fålhagen. Isgata så jag bara rullade med kopplingen nere. Ena bakdäcket gled över en iskant och bilen har automatisk fwd så den började snurra. Jag kunde inte göra ett skit förrän det tog stopp in i en annan bil.Jo, fast tyngd ger ju en fördel till ett visst läge men släpper det är det kört. Något av det vansinnigaste jag har sett var när jag och särbon var på väg norrut. När vi kom ut på 45:an vid det fruktade Kårböle var den belagd med svartis och enbart svartis. Vi hade en fyrhjulsdriven King Cab framför oss och man såg hur ett backdäck slirade, fick grepp och så började det andra slira. Vi låg i max 30