Vad sjutton håller vi på med, del XLIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 999
  • Visningar Visningar 61 771
Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag är så in i helvete jävla less på sånna här kommentarer. Helt ärligt, hur glad jag än är, vilken dag i veckan eller till vem någon än kläcker det så blir jag lika less.
Jag är less på att man bara ska tacka och ta emot folks råd med ett leende på läpparna. Varför får man inte säga när något inte funkar?

Tack gode gud att vi går igenom sånt där i skolan, att alla människor inte kan bemötas på samma sätt eller sättas på samma behandling. Vissa mår bäst av att ligga ner och fokusera på andning, andra av promenader, en tredje av hårdare träning - trots att grundproblemet för alla tre är stress. Det finns liksom inget universalsätt som funkar för alla. Yoga är definitivt inte den ultimata lösningen på alla problem, tyvärr. Det funkar jättebra för många, men det finns en hel hög med människor som upplever det tvärt om. Och då är det en förutsättning att dom som inte trivs med en viss lösning säger det rakt ut, så man kan komma med en annan idé.

Men fine. Jag kan hålla tyst om allt som är negativt, alla motgångar, allt som inte är sprudlande av lycka. Men i och med det täpps också en av mina största ventilationsmöjligheter till, dvs den jag har genom det här forumet. Det som var en möjlighet att dämpa den mest akuta stressen, där jag inte behöver ha den där ständigt påklistrade masken.
Hoppas verkligen det löser sig med praktik! Ligg på skolan, får du inte ordna själv då får dom fasiken anstränga sig lite när det blev avbokat så här sent inpå :( Jag har bara en 2a, men krisar det och det finns praktik runt omkring Smedjebacken med omnejd så är du välkommen att sova här dom veckorna!
Och självklart behöver man inte ta emot alla goda råd med ett leende! :heart Fortsätt ventilera med oss du! :heart

Jag hade hoppats kompa ut typ 15 men det dröjde till 16.15. Definitivt bättre än 18 iaf :D
Efter jobbet åkte vi till stallet där Mathilde gjorde ett väldigt fint ridpass på ena ponnyn :)
Nu ska vi locka Mathildes hår inför morgondagens luciafirande och sen ska hon sova och jag kolla på TV :)

@Diabetikern jag hittade en artikel i läkartidningen som handlade om patienter som inte har något albumin alls. I den verkade som de problem de drabbade eventuellt hade var förhöjt kolesterol (dock verkade de inte bli åderförkalkade) och att vissa fick fetma på underkroppen.

Trött som fasiken nu.
Väntar på samtal från älsklingen sen ska jag sova.
Imorgon in till lindesberg en sväng.
Sen hoppas jag att kortet hinner komma annars skulle vi lösa det ändå i helgen

Jag är förbannad och ledsen på livet. Vad är det för mening med allt egentligen? Det finns ju inget syfte med allt, det bara är. Jag vill också ha en passion och ett kall i livet. Jag vet ingenting istället. Helt bortkommen.

@athena_arabians den var illa nog idag :rofl:

Fast tror det värsta var när vi svängde av innan rättvik och körde på någon skitväg i typ 2 mil, hade fan gått fortare med omvägen om rättvik tror jag :grin:

Ursäkta men vad f-n gjorde ni i Rättvik (eller i närheten iaf)?! O_o man hoppar på riks-50:an vid Edsbyn och sedan är det bara att hålla den till Örebro. Kom ni inte ens till Lamborn/Svabensverk?!

Edit: Oh herregud, säg inte att ni vinglade mot Rättvik efter Los?! :rofl: Det är äkta kostigar det! :D

Jag är förbannad och ledsen på livet. Vad är det för mening med allt egentligen? Det finns ju inget syfte med allt, det bara är. Jag vill också ha en passion och ett kall i livet. Jag vet ingenting istället. Helt bortkommen.
Jag brukar tänka på det här ibland, för jag känner igen mig. Skyller dock mina tankar på medicinbiverkning, just tomhetskänsla är en biverkning.

Samtidigt så tänker jag på personer på 50-/60-/70-talet; undrar om de hade såna här känslor? De stannade på sitt jobb tills pensionen oftast. Var det deras kall? Eller hade de ett kall utanför arbetslivet? Är det ett nytt påfund att man t.ex. ska brinna för sitt jobb?

Vad tror ni?

Undrar vad som är fel på mig. Köpte favoritchokladen idag, för att jag var sugen på den. Bestämde mig för att äta den efter kvällsmaten för att inte vara allt för onyttig. Under tiden jag åt kvällsmat fick jag sms från en man jag fått kontakt med och vi bestämde att ses imorgon. Såå nu vill jag inte äta chokladen eftersom jag ofta får finnar och allmänt usel hy av att äta sådant :rofl: Alltså prioriterar jag att se lite vettig ut när jag ska träffa en man före att äta min favoritchoklad. Ja jösses.

Visst kan det vara så, att det inte finns någon mening. Så tänker jag väldigt(!) ofta. Då brukar jag försöka styra in tankarna på att det viktiga i livet, "meningen" med livet, är att göra saker man trivs med. Det behöver inte vara stora saker, men typ.. gå i vacker, umgås med personer som får en att må bra, lära sig mer om något vad som helst... Jag försöker också styra det från "Livet är meninglöst - buhu!" till "Livet är meningslöst - tjohoo, jag kan göra vad som helst och behöver inte ta allt på så stort allvar!".

Jag brukar tänka på det här ibland, för jag känner igen mig. Skyller dock mina tankar på medicinbiverkning, just tomhetskänsla är en biverkning.

Samtidigt så tänker jag på personer på 50-/60-/70-talet; undrar om de hade såna här känslor? De stannade på sitt jobb tills pensionen oftast. Var det deras kall? Eller hade de ett kall utanför arbetslivet? Är det ett nytt påfund att man t.ex. ska brinna för sitt jobb?

Vad tror ni?
Det känns om vi ställer högre krav på oss själva idag, vi ska orka göra allt samtidigt!

Tittar på dumburken. Det är Veterinärna nu.
Är trött och less på förkylningen. Ska nog gå och lägga mig tidigare i kväll

@athena_arabians vi svängde av 301an vid nedre gärdsjö och kom ut på 69an vid bjursås och därifrån till Falun, Borlänge, ner. Jag vette fan vad Google på min codrivers telefon hittat på. För min säger att det hade varit närmare över Mora och Karlskoga över en timme mindre körtid.

Förlåt men :rofl: :rofl:

Kortaste vägen hit från Östersund är 45:an till Kårböle-Los, sedan 296 via Voxna till Edsbyn och sedan 50:an mot Falun. Jag misstänker att ni tog fel väg i Voxna (lätt hänt) och därför hamnade på 301:an. Väl där hade det varit bättre att åka ner i Rättvik och fortsätta till Borlänge via Leksand och hoppa på 50:an i Borlänge.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag hittade ett inlägg med en... Pinne, typ. Är det någon som vet vad sjutton den här gröna pinnen som armeringsnätet vilar på kallas...
Svar
4
· Visningar
314
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Jag tänkte testa göra lyckokakor med saffran eller pepparkakssmak att ta med till julfirandet i år. Men, vad sjutton kan jag skriva i...
Svar
13
· Visningar
482
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 46 47 48
Svar
948
· Visningar
36 006
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 160