Hoppas verkligen det löser sig med praktik! Ligg på skolan, får du inte ordna själv då får dom fasiken anstränga sig lite när det blev avbokat så här sent inpåAlltså jag är så in i helvete jävla less på sånna här kommentarer. Helt ärligt, hur glad jag än är, vilken dag i veckan eller till vem någon än kläcker det så blir jag lika less.
Jag är less på att man bara ska tacka och ta emot folks råd med ett leende på läpparna. Varför får man inte säga när något inte funkar?
Tack gode gud att vi går igenom sånt där i skolan, att alla människor inte kan bemötas på samma sätt eller sättas på samma behandling. Vissa mår bäst av att ligga ner och fokusera på andning, andra av promenader, en tredje av hårdare träning - trots att grundproblemet för alla tre är stress. Det finns liksom inget universalsätt som funkar för alla. Yoga är definitivt inte den ultimata lösningen på alla problem, tyvärr. Det funkar jättebra för många, men det finns en hel hög med människor som upplever det tvärt om. Och då är det en förutsättning att dom som inte trivs med en viss lösning säger det rakt ut, så man kan komma med en annan idé.
Men fine. Jag kan hålla tyst om allt som är negativt, alla motgångar, allt som inte är sprudlande av lycka. Men i och med det täpps också en av mina största ventilationsmöjligheter till, dvs den jag har genom det här forumet. Det som var en möjlighet att dämpa den mest akuta stressen, där jag inte behöver ha den där ständigt påklistrade masken.
Och självklart behöver man inte ta emot alla goda råd med ett leende!