Vad shoppade du i Globen/Annexet?

Sv: Vad shoppade du i Globen/Annexet?

kl*

Bilder kommer senare.

Köpte i alla fall:

- Ett grått schabrak
- En svart polotröja
- Läderhandskar
- Longerlina
- Stallboken 2009

Sen blir det nog ett par ridbyxor och stigbyglar också. =D

Knapplån

Var där och shoppade idag, missade tyvärr att gå till Agrias monter som jag så gärna ville! För den är väl i själva Globen och inte i Annexet? Såg den inte i Annexet i alla fall..

24921844.jpg

Paddar 20 kr, strumpor 15 kr (julklapp till svärmor...)

24921845.jpg

Dressyrschabrak 149 kr, helt underbart material och verkar vara väldigt bra kvalité! Ångrar att jag inte köpte ett brunt också..

24921847.jpg

Träns med strasspannband 120 kr, ska byta nosgrimma & pannband och ha det som tävlingsträns eftersom ett av mina sidostycken håller på att gå av... Kvalitén kändes bra trots det ringa priset.

24921846.jpg

Och sen passade jag på att ta kort på lite andra saker jag köpt på en utförsäljning. Hjälmen 99 kr, hästgodis 15 kr och snoddar 5 kr.

Hittade ett jättefint lila-cerise-någonting schabrak som jag ska köpa.. Fast det var från min lokala hästaffär till samma pris som i vanliga fall så jag köper det nog för julklappspengarna jag kommer att få av farmor :D Självklart med matchande lindor! Eden får stå ut med tjejfärger :love:

Egentligen hade jag velat köpa mycket mycker mer men eftersom jag åker till Ullared på fredag så måste jag hålla i pengarna... Och juste, pojkvännen ska ha cred för bilderna. Jag förstår mig inte på hans kamera eller dator..

Senast ändrad av en moderator:

En nyfiken fråga bara, varför betalar man för något med en reklamlogga på?
Nog för att jag har täcken och schabrak med företagsloggor på, men det är ju prisgrejer som företagen sponsrat tävlingar med.

KL

Och kan ni lägga in lite mer bilder nu va? :D

Vill bli avundsjuk av alla fina saker folk köper till sina hästar!!

Längtar inte alls till kommande ridmässor jag skall gå på i vår/sommar :angel:

För att man tycker det är snyggt? Vad trodde du? För att alla andra ska tro att man är mycket bättre än vad man är?

En nyfiken fråga bara, varför betalar man för något med en reklamlogga på?
Nog för att jag har täcken och schabrak med företagsloggor på, men det är ju prisgrejer som företagen sponsrat tävlingar med.

jag trodde det var sjöhagens schabrak de beställde från, men så var det bara 15" som kom därifrån :(
Var och klämde på sjöhagens men är inte nöjd med de (har ett dressyr sen typ 2-3år).
Jag har ett fullblod som får skav eller "krämpor" bara man tittar på henne, och Agrias schabrak råkar funka = jag köper! Billiga och bra lixom, varför inte (hemma)... har dem knappast på träning eller framtida tävlingar.
Men jag håller med, det är "töntigt" att köpa med logga... fast... å andra sidan är det nästan samma sak att köpa alla andra med företags loggor, lamicell, schockemöhle, JW osv ... same same.

Äsch jag hittade inte stigbyglarna och pannbandet.

Så om någon sett Jin stigbyglar (färgglada, med 3 typ hål upptill), och rakt svarowskipannband med 4 blingade rader (fanns bara svängda överallt!!!), så får ni gärna PM:a mej vilken monter det var i :D

ska och shoppa på söndag, så ni får bilder då, om det ens blir någon shopping *morr* :mad:

*KL*

Och jag ska dit idag - och TACK för att ni pratade om färgade stigbyglar, det hade jag ju glömt att jag ville ha =)

Gah! GHS är Göteborg Horse Show! Här är det SIHS (Stockholm International Horse Show) eller Annexet som gäller, det heter inte Globen Horse Show. :p

Jag orkade knappt gå igenom Annexet... men det vart ett par svarta ridbyxor från Börjes. Letade efter en vojlock, hittade inga, jo tror ÖB hade vanliga i allround modell. Varför går det inte få tag på vanliga dressyrvojlockar nu för tiden?

Hittills har jag köpt detta

Böjt pannband till kandaret
24925334.jpg

Handskar
Lindor
Borste
Schabrak
24925332.jpg

*kl*

Igår shoppade jag:
*Marinblått Fleece ländtäcke
*Svart Nylon ländtäcke
*Svart dressyrgjord i läder
*3par ullstrumpor
*Dressyrspö
*Marinblåa Pikeur ridbyxor:love:
*Rosa ryktlåda med tillhörande borstar (var ute efter en rosa hovkrats :p)
*Ridhjälm
*Lädergrimma med strass:love:
*Läderfett
*Svart täckesgjord

Det var nog allt från igår, ska dit idag oxå så bilder kommer ikväll:D

Får jag bara slänga in en liten fråga..?
Vet någon när Eurohorse mässan/galan är? Såg att ni har nämt det, och man blir ju sugen på att åka dit!!:d

Nu är jag tillbaka :D

Jag har shoppat:

Ett marinblått schabrak med vit paspoal och röd kant - 100:-
Kanalsydda ridpaddar: 35:-
Svart mjuk (inte särskilt snygg) sadelpadd: 75:-
Neoprenboots med fuskläder: 80:-
Marinblått ländtcke, fleece med flätad kant: 149:-
Marinblått fleecetäcke med gula detaljer och gul brodyr: 150+150:-
Marinblå luva med ljusblå,grå och silvrig kant: 40:-
Sen beställde jag en boxskylt till pollen, i svart med vit gravyr: 130:-+ frakt.

Bilder kommer nog i slutet av helgen, jag ska ju dit alla dagar :D

Ojojoj, nu har jag shoppat mera :o
Bootsen jag köpte igår var alldeles för små, jag trodde dom skulle vara lagom. och sen kom jag mig aldrig för att köpa ett par till.

Idag blev det:
Två schabrak, ett marinblått med blå och vit kant, och ett brunt med beige och lite guldig kant: 200:-
Bruna lindor 4-pack: 89:-
Ljusblåa lindor 4-pack: 80:-
Marinblåa lindor 4-pack: 80:-
sen hämtade jag ut mitt täcke från brodyren, det blev hur snyggt som helst :love:

Gah! GHS är Göteborg Horse Show! Här är det SIHS (Stockholm International Horse Show) eller Annexet som gäller, det heter inte Globen Horse Show. :p

Ojojoj förlåt mig. Tur att jag är mänsklig o gör fel ibland, skulle vara så hemskt jobbigt o va perfekt ;)

Detta har jag köpt idag, tänkte åka dit senare ikväll också :)
Fårskinnspadd 290 kr
Ridhandskar 349 kr
Sporremmar 99 kr
DSC_0003.jpg

Idag så köpte jag;

Brunt OS pannband med bärnstensfärgade stenar :d Passar utmärkt till min bruna sadel med rödbruna detaljer.
Ett sjöhagen fleece täcke.
Ett marinblått hundtäcke åt vår frusna chihauhau :p

Tyckte det var ganska tråkigt i år, hittade nästan ingenting. Fanns inte en enda brun remont :crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
924
Senast: Sharpless
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna... 24 25 26
Svar
516
· Visningar
23 899
Senast: qitis
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så... 2
Svar
22
· Visningar
4 349
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme... 51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
41 503
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V