Vad shoppade du i Annexet?

Sv: Vad shoppade du i Annexet?

KL.

31896608.jpg

Täcket köpte jag inte utan fick som pris från en tävling för några helger sedan.
En gelpad från Börjes, 240 :- :love: Supernöjd! Hittade en annan i annexet och den låg på 650 ..
Två små skyltar att ha med på tävling och sätta på boxarna (kontaktuppgifter m.m) 30 :- styck
Ett par ridbyxor från den danska butiken (??) 300 kronor!! :love: så himla snygga!
Självhäftande lindor att använda vid skador.
Silvrigt pannband 199 :-
Guldigt pannband (svarowski) 499 :-
Grön täckesgjord från Börjes 50 :-

Köpte lite annat småkrafs också men har det inte på bild.

Närbild på pannbanden :love:
31896609.jpg

Jag köpte:
Huva (typ plommonfärgad?) för 30 kr
Hopp/allroundspö 20 kr
Svart Back on Track dressyrschabrak 500 kr
Och så fick jag med mig en del "smakprover" på hästfoder, perfekt till trick/klickerträningen (variera smakerna på maten etc så det blir "spännande").

KL

Tyckte det var lite dåligt utbud i år - jag såg verkligen inget sådant "must have", och då är jag ändå inte särskilt kräsen;)
Dessutom var det så mycket folk så man såg ju knappt någonting! Fick nästan panik ibland när jag stod inklämd mellan en massa människor, som bara tryckte på från olika håll:crazy:.

Jag fick iallafall med mig ett olivgrönt dressyrschabrak med silverpasspoal med mig hem, minns inte vad stället jag köpte det på hette. Ska åka till stallet nu, så jag kan fixa bild till kvällen:)

KL

Jag shoppade ett Amigo 1200D Plus Heavy Halstäcke till hästen och ett stångbett show med medium port mundel.

Annars så hittade jag inte så mycket som jag tyckte var intressant..

picture-1515_119360756.jpg

Sen shoppade jag lite orginalbilder utav Lena Furberg, men de var inte till mig utan till gudbarnet..

*kl*

Håller med om att det inte var så mkt att hurra för i år. Orkade inte vara där inne speciellt mkt. Köpte ett underställ för 100:- som var i stl XXXL och de måste vara små i storlekarna. Ville ju ha ett stort som ska täcka min gravidmage i vinter men det kommer inte att räcka till. Och jag är inte spec stor ändå.

Sen blev det ett täcke med helhals, märke BJ, 695:- Det var däremor STORT i storleken! Jag som tog 165 för att ta i lite, nu blev det lite väl mkt ;) Men hästen hålls nog varm iaf.
155029_10150103193785712_582615711_7356543_6232281_n.jpg

Jag fick med mig lite allt möjligt hem. Dock tycker jag som många andra att utbudet var ganska tråkigt i år.
Rhino Wug utetäcke med hals, 200g 1620:-
Amigo Stalltäcke med hals, 300g 830:-
Marinblå kingsland ridbyxor 999:-
Brunt Equipe schabrak med orange kant 620:-
Bruna tjocka Kingslandstrumpor 179:-
2 par svarta boots 200:-
Brun lädergraman med rep nedtill 300:-

Var lite dåligt utbud bland utställarna och ALLDELES för mkt folk i mitt tycke. Egentligen så borde de ju vinna på att släppa in lite mindre folk på mässan, jag menar, det underlättar ju om man faktiskt kommer åt att titta på varorna, och sedan kan lyfta på armarna för att kunna ta fram plånboken och betala...

Glömde; Jag shoppade en grimma och ett cremefärgat schabrak från Schockemöhle och ett grimskaft. Orkade inte trängas mer...

Senast ändrad:

kl

Var ju på tok för mycket folk:crazy: Så man kom ju inte åt att kolla så jättemycket... men detta inhandlades iaf:D

31897997.jpg

BoT knäskydd

31897998.jpg

Hjälmluva (ska bli såå skönt att ha under hjälmen nu när det är så himla kallt och blåsigt)

och var ju bara tvungen att ha en Briar t-shirt också:D:angel: lite synd att den var rosa bara:angel:
31897996.jpg

Senast ändrad:

Köpte:

Fleecetäcke, schabrak, fleeclindor för paketpris 320:- på Sjöhagen
Skinnhandskar med fleecefoder, Horze
Vit/beiga "stövelstrumpor", Horze
Vitt agria schabrak, Agria
Fyndade ett rakt gummibett för 99:-, minns inte vart
Nyaste Swarovski pannbandet med 2 rader med svarta stenar, Skara Hästsport
Röda John Whitaker ridbyxor, Skara Hästsport
Blått Equiline Winter collection schabrak, Charlies

Broderade pållans namn på ena sidan av Equiline schabraket, nöjd :D

Ängrar mig i efterhand att jag inte gick in mer och snoka i Back On Tracks monter mer :(

blabla_119339203.jpg

dsc_0087_119339404.jpg

*kl*
Mamma åkte utan mig iår, men jag behövde inte gå tomhänt ändå!!
3 par freejump-soft up stigbyglar (svart-svart, svart-röd, svart-blå)
BoT snabbknäpps-paddar
Magplatta prestige, helsvart
En superfin equiline-tävlingsskjorta :)
Tackar mor :bow::bow::bow::bow:

*kl*
För mig blev det bara en vinterjacka från Gersemi. :)

*kl*

Håller med om att det inte var så mkt att hurra för i år. Orkade inte vara där inne speciellt mkt. Köpte ett underställ för 100:- som var i stl XXXL och de måste vara små i storlekarna. Ville ju ha ett stort som ska täcka min gravidmage i vinter men det kommer inte att räcka till. Och jag är inte spec stor ändå.

Sen blev det ett täcke med helhals, märke BJ, 695:- Det var däremor STORT i storleken! Jag som tog 165 för att ta i lite, nu blev det lite väl mkt ;) Men hästen hålls nog varm iaf.
155029_10150103193785712_582615711_7356543_6232281_n.jpg

Jag shoppade också det där täcket på börjes och har precis samma problem! Jag tog även jag 165 för jag tycker att det oftast brukar ligga bättre i ryggen på min häst än vad mindre storlekar gör. Men gud?! Vad var täcket designat efter egentligen? En elefant!? Men jag ska lägga till att min kompis som köpte 145 fick en "normal" storlek o vi upptäckte sedan att det var fabriksfel på mitt då kardborrarna där fram sitter olika mot vad hennes gör.. :crazy:
+ för täcket i övrigt är att halsen är ihopsydd med resten av täcket och att den ju trots allt låg väldigt bra över rumpan på hästen min. :)

Har fotat allt men blev konstigt, för photobucket verkar inte gilla att ladda upp bilderna från mobilen:( Köpte iaf:

- Bruna tömmar i läder, 16 m 599 kr
- Schabrak schockemöhle sports, 2 för 600kr
- Skritttäcke, mörkblått ull med fläta, 498 kr
- benreflexer 30 kr
- strumpor, 12 par 100kr
- Jättefint träns (tycker jag), svart, silverspännen, svängt blingat pannband, achennosgrimma, 398 kr.

Tråkigt utan biöder, jag vet!!! Men jag försökte iaf. Några av sakerna kan jag lägga upp på måndag tror jag, ska änvända dem i helgen och fota.

Här kommer bild på en del av inköpen! På bild ses ett shockemöhle schabrak, blått med beige kantband som skymtar lite. Skrittäcke i ull, mörkblått med guld/beige passpoal. Tränset med svängt glittrigt pannband.

IMG_5884.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 002
Senast: Gabby_Ossi
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 863
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till... 74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
62 484
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så... 2
Svar
22
· Visningar
4 349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar

Hästrelaterat

Tillbaka