Vad säger stammen?

lille skutt

Trådstartare
Har suttit och kikat lite på mitt fbl.stos stam, och då man inte är så värst insatt i fbl.stammarna:o så undrar jag nu om det är ngn. här som skulle vilja uttala sig lite om stammen!:idea:
Hennes namn är I am sailing:bow:

Sv: Vad säger stammen?

Risk Me är ett stort namn inom slätgaloppen. Han har varit leading sire ett par gånger under 90-talet. Hans avkommor är ganska tidiga i utvecklingen och därför gör de bra ifrån sig som 2- och 3-åringar. Risk Me har själv vunnit flera Group 1-lopp, alltså är han klassad som absolut elit. Hans avkommor har dock ett rykte om sig att vara lite tuffare i skallen, någonting du känner av på ditt sto?

Jag hade en Risk Me valack på foder en gång. Han va stor å vacker:d Men ett satans humör, inte trevlig någon stanns:mad: så vår tid tillsammans vart inte så lång:grin:

KL

Då kidnappar jag tråden lite...:devil:

Vårt gamla avelssto hade Bold Irish som pappa. Och därmed har vi den hingsten som morfar till våra nya förmågor.

Vad har Bold Irishs föräldrar gjort? Har de synts något i ridhästaveln? Han själv var väl skadad tidigt och inte löpt något.

Har ju inte allt för mkt. erfarenheter med fbl. men ska jag jämföra med mina hbl. så är hon väl ganska lik dem i huvudet!
Visst vet hon vad hon vill men då jag är minst lika enveten som henne:p så har hon väl fattat att det är lika bra att göra som jag vill så tar det inte så lång tid.
Har haft henne sedan okt förra året och i feb upptäcktes en gammal tandfraktur, ngt. som vet. vid tandraspning i dec missade.
Efter att vi nu har opererat bort den så har hon blivit en ny pålle.
Vill bli kliad i huvudet och kelad med i massor:love: Så jag har väl haft tur med hennes genarv;)
Kul är ju att man kan följa hennes stam jättelångt bak i tiden!
Synd att man inte är mer isatt i stammarna! Får väl börja studera den mer nu!

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 597
Senast: ildiko
·
R
Relationer Jag skulle vilja höra lite hur andra tänker och gör osv! Men om det är en person i eran när het. Tillexempel en kompis eller nån ni...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 230
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 433
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 102
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka