Min tränare utgår från ryttaren och utbildar med stor prio på att ryttaren ska utvecklas i att själv känna och förstå sitt språk och sin hjälpgivning så pass att denne förstår hur dess egen ridning är avgörande för hur hästen svarar och arbetar . Mycket grundar sig därmed på att fokusera på hur ryttaren rider och hjälpger dvs som du är inne på, påtala justeringar /ändringar gällande just ryttaren primärt .
Självklart kommer det även relaterat snack att "hästen gör såhär det är för att du" , och även "nu är han inte rak" . Men det är ju anpassat utifrån hur tränaren känner sina elever dvs tränaren vet att jag då förstår vad som avses och hur jag korrigerar det .
Min tränare har ju som mål att eleverna ska bli duktigare och då måste denne ju även Anpassa sig dvs inte detalj coacha hur exakt ngt ska rättas om denne anser att eleven vet bara den får påtalat "läget" just då s.a.s.
Jag ser att många pratar om sitsträning som svar på din reflektion ? För mig är sitsträning en annan sak, inte alls vad jag relaterar till som svar på din tråd .
Edit: Tua har kommenterat ypperligt tycker jag.
Självklart kommer det även relaterat snack att "hästen gör såhär det är för att du" , och även "nu är han inte rak" . Men det är ju anpassat utifrån hur tränaren känner sina elever dvs tränaren vet att jag då förstår vad som avses och hur jag korrigerar det .
Min tränare har ju som mål att eleverna ska bli duktigare och då måste denne ju även Anpassa sig dvs inte detalj coacha hur exakt ngt ska rättas om denne anser att eleven vet bara den får påtalat "läget" just då s.a.s.
Jag ser att många pratar om sitsträning som svar på din reflektion ? För mig är sitsträning en annan sak, inte alls vad jag relaterar till som svar på din tråd .
Edit: Tua har kommenterat ypperligt tycker jag.
Senast ändrad: