Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

KL

Pansarkryssaren Potemkin, en Sovjetisk propagandafilm från 1925. :D
Väldigt imponerande klippning och foto för sin tid. 3,5/5.

Så går det till i krig, en Buster Keaton-film om en tågjakt från 1926.
En seg och långdragen historia. 2/5.

Ärans män, en film från 1989 om ett svart kompani och dess ledare under det amerikanska inbördeskriget.
Trevlig film, men jag är inte så imponerad av Matthew Broderick. 3,5/5.

Mina två senaste. Först ut är Balladen om Marie Krøyer, 4/5. Man fick en annan vinkel än den dömande som historielektionerna gärna bjuder på. Väl sevärd!

Igår såg jag A royal affair. 3/5 men absolut inte dålig. Mads är aldrig fel, inte historia heller. Men på något sätt kändes den lite "klenare". Skulle dock kunna se om. :)

*kl*

The great and Powerful Oz

Bra matiné men 3D var helt onödigt. James Franco är snygg 3/5

Undefeated

Sportdokumentär om ett High school football lag. Sjukt bra.
4/5

The Silver Linings Playbook

Smårolig. 3/5

Django

Kanske ser den sist av alla men den var ju hur bra som helst. Klockren musik, klockrena skådisar och story. 5/5

Pitch Perfect

Rolig. En av de bättre collegefilmerna på senare tid 3,5/5

I helgen blir det Argo, Lincoln och säkert något mer.

Såg Mulholland Drive idag. Jag kan fasen inte ge den ett betyg..! Vet inte om den är ett mästerverk eller om regissören/manusförfattaren bara var hög och full och bara drog till med nåt? Jag har feber, och rekommenderar den inte till andra sjuklingar där ute. Galet förvirrande film. Men ändå bra. Tror jag.

:p

Pojkvännen tvingade mig att se på The Collection i helgen. :crazy:
Jag förstår mig inte på varken filmskaparen, skådisarna eller tittarna och hur dom kan vilja göra/se en liknande film.
Det var en psykfilm rakt igenom som egentligen inte hade någon direkt handling utan det vara bara en massa människor som dog, torterades och jagades. Jag mådde illa filmen igenom och då är jag inte direkt känslig av mig.

Ni som gillar filmer av denna genere (Saw, Hostel osv) - varför?

Nej, filmen får 1/5!

Hugo (Hugo Cabret eller liknande) såg jag igår. Alla har sagt att den varit underbar och helt fantastisk men jag vart mest matt. Visst en fin historia och lite mysig men hände typ inget så 2/5 från mig.

I förrgår såg jag på "tv-filmen" (Visades inte på bio) Neverland med Rhys Ifans som Captain Hook. :D Hade knappt läst något på fodralets baksida så hade missat att det varit en tv-film som varit delad i två avsnitt. Därför tyckte jag nog den var lång, att den aldrig tog slut men sen förstod jag varför. Och jag gillade den. Mysig, trevlig och bra genomtänkt. Visst inga supereffekter men det hör till charmen. 3,5/5 från mig mer mot 4 :)

Kollade upp Neverland, blev sugen på att se den. :)

Jag såg Looper igår, bra film och väldigt annorlunda tyckte jag. 3,5/5, närmare 4.

KL

Jag kom precis hem efter att ha sett Side Effects på bio. Den var jättebra! Spännande, lagom psykologisk och med massor av bra skådespelare som gjorde allt med bravur! 4 av 5 - den förlorar det sista poänget på att den var liiite för förvirrande och att jag inte fattade riktigt alla detaljer vilket alltid stör mig lite! :p

Slösade bort två timmar av mitt liv på Oz the great and powerful ikväll. Det fanns fina bilder på animerade solrosor, det var nog det enda som var bra!

Inte på bio, men på Netflix finns en "vuxenversion" av Alice i Underlandet...en av de mest udda filmerna jag sett, men faktiskt rätt bra! :D

Kathy Bates i huvudrollen, henne förknippar jag alltid med "unsinkable Molly Brown" i Titanic :D

Öööh! Vad har hänt med smileysarna? :eek:

Såg Argo igår, intressant och ban affleck var snygg:o Dock så blir den lite seg, ingen film man ska se om bara är ute efter pang pang
4/5 ändå!

kl

Såg Django -unchained igår. Den var riktigt bra, varvar att vara både rolig och helt fruktansvärt hemsk. ger 4,5 av 5

Senast ändrad av en moderator:

Bläsch, raderat, den dumma filmen jag precis slösade en timme på är inte ens värd ett "herregud"-inlägg. :devil:

Senast ändrad:

Jag borde inte se Clint Eastwood-filmer; det påminner mig om hur icke-cool jag är. Men två på raken blev det ändå. :love:

The outlaw Josey Wales - 3/5
Two mules for sister Sara - 4/5

Det är helt försvarbart att se Clintanfilmer! Han var ursnygg som yngre och har både gjort och varit med i en hel del bra filmer. Har typ först nu förstått hans storhet egentligen:o.

ClintEastwood.jpg

Sweet Jesus och hallelujah! Han är inte dåligt snygg, den karln! :love:
Jag älskar hans stil och utseende i de klassiska westernfilmerna, typ The good, the bad & the ugly, For a fistful of dollars och For a few dollars more.

Nu blir frågan hur jag ska kunna sova efter det där ögongodiset! :d

kl

Såg The Host igår. Har ju läst boken så jag hade inte förväntat mig en häftig alien-film, för det är den verkligen inte. Men rätt gullig ändå. Den får ändå inte mer än 2/5.

*kl*
Life of Pi. Det boken hade i språket, hade filmen i bilderna. Det var en riktig upplevelse! Otroligt fint gjord. 5/5

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 897
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 179
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 554
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 042
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka