Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

Såg Revolutionary Road i lördags. Har sett den en gång innan men hade i princip glömt bort allt som hände. Den var ganska gripande och fint gjord och sådär, men lämnade mig bara med en massa deprimerande och sorgliga tankar om hur hemskt allt kan vara. Lite för deprimerande och långsam för min smak alltså, och så är jag inte överdrivet förtjust i Leonardo DiCaprio heller. Gillar Kate Winslet dock, så jag ger filmen 3/5.

kl

Såg precis I give it a year. Ibland hysteriskt rolig, ibland skämskudde-pinsam. Rätt mysigt romantisk. Jag är ju svag för britterna och det hysteriskt roliga övervägde det pinsamma, en stark 3/5!

Half Nelson såg jag senast. Jag tror att jag förväntade mig något bättre... fastän den var bra. Men den ligger väl på 2,5 eller 3. En lite annorlunda story och intressant film.

(Egentligen skulle jag se The Ides of March/Maktens Män, dock blev det inte så och det var lite antiklimax att se Half Nelson istället tror jag)

Pitch Perfect - Hade fått höga förväntningar av denna film, då min vän är en stor filmfantast och sa att jag bara var tvungen att se denna!
Fick absolut ingen WOW-faktor på den, men oj så underhållande film!
Musikal om acapella! Älskar musikfilmer, i alla dess former! :)

*kl*

Såg Warm Bodies på förhandsvisning förra veckan. Det var längesedan jag var med om så mycket skratt i en biosalong! En filmkritiker skrev i lokaltidningen att filmen ibland balanserar nära kalkongränsen och det är helt sant, men den är så himla opretentiös, naiv och genomgullig att den till slut ramlar över på rätt sida. :D

Johnny Belinda från 1948 som var ganska trevlig. 3,5 av 5.

Däremot så valde filmtipset som jag länkar till från min facebook att ge filmen sin svenska titel, och det blev lite undran då min facebookwall sade att jag sett filmen "våld i mörkret" .. :D

kl.
Såg Ganster Squad, helt okej men inte så bra som jag hoppats på m.t.p skådespelarna som är med, får en 2,5-3:a av 5 möjliga.

kl.

Såg Ben Afflecks Argo tidigare idag och får nog faktiskt hålla med om att den är värd alla priser och allt beröm den fått. Gillade den skarpt och jag älskar hur genombriljant Affleck är både bakom och framför kameran!

KL

Under gårdagens filmkväll så valde en vän Ikiru, en japansk film regisserad av Akira Kurosawa från 1952. Jag var väldigt skeptisk och dömde ut den på förhand, men det skulle jag inte gjort! :D

Filmen handlar, i kort, om Watanabe som arbetat inom byråkratin de senaste trettio åren, sprungit runt i hjulet, då han får reda på att han lider av magcancer och inte ens har ett år kvar att leva. Med det beskedet i åtanke så beslutar han sig för att finna en mening med sitt liv. Takashi Shimura är helt fenomenal i rollen som Watanabe och den kammade hem femmor från allihopa i gruppen. 5/5. :love:

Kul! Senaste Kurosawa-rullen jag såg var hans tolkning av Idioten. Somnade.

Ikiru är väldigt långsam, det är ingen högtempofilm, men man satt ändå klistrad och vågade knappt gå efter ett glas vatten. Otroligt fint filmad och, som sagt, en underbar prestation av Shimura. Jag tyckte otroligt synd om honom och ville bara ge honom en kram. :o

Aha. Jag hade säkert somnat.

Är mer en Lock stock/True grit type of gal :D

kl

Såg inatt American History X. Jag har självklart sett den förr, men den senaste gången var i tonåren och när jag idag är betydligt mer kritiskt inställd till film ville jag se om den. Och nja; Det som tidigare var en klar femma var faktiskt inte lika bra nu. Edward Norton är och förblir en av de skådespelare jag respekterar mest, och hans insats i AHX är inget undantag, men filmen i sig... hela storyn, relationerna folk emellan och händelseförloppet kändes plötsligt så ytlig, jag fick liksom inte längre någon trovärdighetskänsla av något av det. Jag köper inte hela "högt "uppsatt" och involverad nazist träffar två snälla svarta män och blir snäll antirasist"-grejen, jag hade velat ha lite mer djup och komplexitet i Derek och, tja, allt. Så 3,5 av 5.

Sett Star Wars samtliga episoder i rad nu i helgen (för ja 574:e gången :p)
Episod 1: Alltid bra, mer sago aktigt än de andra vilket jag vet många ogillar. Jake Lloyd var riktigt bra val som Anakin. 5/5
Episod 2: Gillar inte H. Christiansen som Anakin, och allt börjar kännas överdrivet 3/5
Episod 3: Här har de verkligen börjat överdriva allting med "the force", Anakin spelas inte bra och scenerna känns för artificiella 2/5
Episod 4+5+6: Behöver inte någon kommentar, alltid bäst, Yoda och Luke är bästa karaktärerna. Lite små irriterad på att dåligt skådespel på Leia men det kan bortses från :p 5/5

Senast ändrad:

Star wars är alltid bra :)
C3PO är bäst :D

Såg Död snö alldeles nyss, lagom ofräsch ;)

Såg Olympys has fallen på bio häromdagen. Jeez, det var som att se en två timmars propagandafilm för USA! Rent av skrattretande i många scener.
1/5

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 897
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 179
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 554
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 042
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka