Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag VEEEEEEEET. Det är GRÄSLIGT länge... Och jag har ju redan väntat lite drygt ett par veckor bara för att få hit testet. En vecka ungefär till Arlanda, och sedan satt det där i en en vecka till i tullen innan det skickades ut till mig. Det är jättesegt!! Men tänk vad spännande när resultatet till slut kommer på mejlen :nailbiting::D !!
:nailbiting: :nailbiting:

Du måste dela med dig av svaret :D

Helt slut idag efter en hel dag i farten. Ska ta mina natt-piller och försöka gå och sova snart. Hoppas på att JB dyker upp snart.
Lånar morsans säng i natt, det är svalare och mörkare i päronens sovrum än mitt. Och päronen är på landet över helgen

Bra och händelserik dag! Jag har paddlat kanot, gått promenad, tagit årets första dopp, paddlat igen, fikat och sen ridit. Jag lyckades t.o.m. få till en bra tölt en bit. Och så hade jag gott sällskap hela dagen :).

Men nu är jag hemma igen.
Är det islänningen i stallet där du bor?

Jag har just kommit in efter en massa h i stallet. Det är så himla härligt ute nu. Jag äääälskar sommar!
Har en så gullig tjej som brukar sköta mockning etc av min häst på lördagar iom att jag då åker till särbon. Idag är jag hemma och kom ner vid insläppstid till en box som typ är hästmotsvarigheten till manglade, stärkta lakarn man kan studsa en slant mot. Hon är så noggrann och gullig!❤️

Idag har jag träffat världens lyckligaste häst. En av ponnyerna på gården där min häst bor har varit utlånad till grannen i två veckor för att vara sällskap till deras unghingst. Idag kom det hem två andra som ska bo där så vi fick hem "vår" ponny igen. Jag fick gå och hämta honom eftersom gårdsägarna var borta. När hästen såg mig komma spetsade han öronen, personen som stod och höll i honom så att det märks tydligt att han känner igen dig. Vi började gå hemåt och när ponnyn märkte vart vi var på väg spetsade han öronen, gnäggade och började småtrava. Hela vägen hem. Jag har aldrig träffat en häst som utstrålat så mycket glädje. :love:

Ingen loppis för mig idag utan jag satsar på att orka till tråkiga affären som är närmast och att jag inte hostar sönder mig. Kan inte riktigt bestämma om jag törs gå i 3/4byxor dock. Däremot har jag packat undan mössa och termovantarna men mina tunnaste vantar är fortfarande framme och enkla att slita tag i om jag behöver.
Wooohoowwh snart +27°C inne, våren är på g, den kämpar.

Måste fråga men du behöver ju inte svara. Är du anorektiker eller liknande? Eftersom du alltid fryser? Jag blir så nervös av din cigg/kaffediet.

Jag har 26 grader inne o 24 i skuggan,orkar inte mera.
Hade 25 i skuggan .Höll på att avlida vid sågen men som tur är så är huset ganska svalt än så länge men har vi otur är det här sommaren vi får .Det blir som vanligt på midsommar .Minusgrader och spöregn .Det är inte många gånger det inte slagit in men i regel har jag det varmare i påsk än på midsommar om inte påsken är allt för tidig

Kom hem till en "liten" överraskning". Pumpen i mitt 100 kar var paj, vattnet grumligt och firrar och räkor mådde inte bra:crazy: Fick inte liv i pumpen igen, fast jag försökte ett bra tag. Så jag ledsnade och rotade i min "gott-och blandat" låda med akvarieprylar. Hittade 2 små pumpar och stoppade i dem i karet. Så nu mår alla djur där bra igen.
Hittade en massa pumpar hos mamma som jag har i reserv .Den jag pumpen jag har nu har gått många år så jag funderar alltid då jag tittar på den .Undra när den ska stanna Då känns det lite tryggare då man har några småpumpar att sätta i om det skulle gå åt pipan

Jag har ett svinbilligt gruppavtal genom fiberföreningen.
Det går ut 2019. Innan dess är det ingen idé att göra nåt. Har kollat priser och finns i gen som ens är i närheten av att kunna matcha.
Tyvärr
Får åxo börja kolla efter fiberavtal då jag snart får den indragen .Funderar på vilken hastighet man behöver och vad som är överkurs

Mötet blev helt jävla surrealistiskt :angel:Tre vuxna människor som skrek på varandra:eek: :meh: men så blir det när tålamodet är slut efter 13 månaders jävla strul och människan vill att jag skriver på ett felaktigt icke lagligt dokument :rage:.
Det är fantastiskt att man anser sig ha rätten att ändra kontrakt, överenskommelser och skita i att följa lagen bara för att man har massa pengar. :meh:

Men nu är saken äntligen klar och jag lär inte höra mer från dom hoppas jag.
Och det sista han gör innan jag kliver ut är att erkänna att han inte följt sina åtaganden..... :banghead: tänk om han kunde erkännt det från början så hade vi sluppit allt jäkla tjafs! :wtf:

Hade en mysig kväll i stallet sen i alla fall. Hästarna är dyra i kväll :love:

Så, nu ska jag gå och lägga mig i ett bad, kolla på Terra Nova och försöka lugna ner mig lite till.....

Bifogade filer

• 46F3176C-12BC-4F3E-9AFD-EB554F65A04A.webp
    46F3176C-12BC-4F3E-9AFD-EB554F65A04A.webp
    496 KB · Visningar: 8
Måste fråga men du behöver ju inte svara. Är du anorektiker eller liknande? Eftersom du alltid fryser? Jag blir så nervös av din cigg/kaffediet.
Nix, alltid gjort det. Sköldkörtelvärdena okej. Retsamt. Mina mat(o)vanor är sådär aldrig varit matsugen när jag är ensam men älskar mat i sällskap.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 550
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 486
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 915
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar