Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min sk. Kompis är inte riktigt klok. Börjar ringa mig nu 6.15O_o
Orkar inte med en sådan person. Så nu har jag blockat henne på Fb och mobilen
Hon kommer säkert att ringa mig på hemtelefonen oxå

God morgon!
Jag har hunnit prata med M, flyttat hästarna och pussat på alla katter. Nu är det dags för frukost för jag ska in till Ljungby och storhandla. Vid lunch blir det vovvapromenad då grannen behöver hjälp med sin hund :heart och senare kommer M förbi för att umgås och snickra.

Black Rose är rätt så mörka och ser rätt häftiga ut.
plants-guru-special-seeds-rose-black-seeds-600x548.png

:love:

Mitt svar verkar kommit bort :confused:
Hur som hälst! Denna är jättefin!
Mörkröd och mustig. Hade dock gärna haft en som klättrar.

Mycket originell ros :)

Jag vill inte ens ha kontakt med henne längre

Då kan det ju vara lämpligt att säga det till henne om du inte redan gjort det.
Ang tider så handlar det ju lite om dygnsrytm. Vissa morgonpigga tycker kanske att 06.15 är en utmärkt tid att ringa andra morgonpigga typ innan de drar till sitt morgontidiga jobb?
Personligen har det hänt att folk ringt mig vid 02-snåret och snackat lite. Inga problem med det för min del, jag skulle däremot bli lätt irriterad om folk ringde mig vid 08 tiden. Just idag är jag uppe för ska jobba på kontoret, men det är mer ett undantag för min del att jag är uppe så tidigt.

Kom först till kontoret. Måste vara första gången någonsin det hänt. Dricker kaffe och inväntar sällskap. Kom precis på att jag glömt sätta upp en lapp med mitt namn på dörren. Brevbäraren hade lämnat ett surt meddelande i tisdags typ "jag gör mitt bästa för att göra mitt jobb men det hade underlättat för mig om du också drog ditt strå till stacken och satte upp namnet på dörren". Typ.
Jag tänkte göra det igår då det var röd dag meeeen glömde uppenbarligen det igen. Bara invänta nästa sura lapp när jag kommer hem i em och hoppas att det inte var ngn viktig post.

Då kan det ju vara lämpligt att säga det till henne om du inte redan gjort det.
Ang tider så handlar det ju lite om dygnsrytm. Vissa morgonpigga tycker kanske att 06.15 är en utmärkt tid att ringa andra morgonpigga typ innan de drar till sitt morgontidiga jobb?
Personligen har det hänt att folk ringt mig vid 02-snåret och snackat lite. Inga problem med det för min del, jag skulle däremot bli lätt irriterad om folk ringde mig vid 08 tiden. Just idag är jag uppe för ska jobba på kontoret, men det är mer ett undantag för min del att jag är uppe så tidigt.
Sextiden på morgonen tycker jag är väldigt tidigt om det inte ett är superakut ärende. Nu är jag iofs ingen lärka på morgonen men ofta uppe vid den tiden för att kunna äta lite frukost innan arbetet börjar.
Kl 02:00 är däremot väldigt sent.

Den bästa tiden är mellan 10:00-12:00 och mellan 13:00-16:00 att ringa.

Kom först till kontoret. Måste vara första gången någonsin det hänt. Dricker kaffe och inväntar sällskap. Kom precis på att jag glömt sätta upp en lapp med mitt namn på dörren. Brevbäraren hade lämnat ett surt meddelande i tisdags typ "jag gör mitt bästa för att göra mitt jobb men det hade underlättat för mig om du också drog ditt strå till stacken och satte upp namnet på dörren". Typ.
Jag tänkte göra det igår då det var röd dag meeeen glömde uppenbarligen det igen. Bara invänta nästa sura lapp när jag kommer hem i em och hoppas att det inte var ngn viktig post.
Men alltså vilken surig brevbärare :rofl:

Det jag försökte få fram är att det är högst individuellt.
Jo jag förstod det :). Men tänker mig att dessa tider brukar funka allra bäst att ringa om man är osäker på vilken tid på dygnet man kan ringa någon.
En del nattugglor ringer jag endast efter ett visst klockslag och vise versa. En i min närhet som jag vet går och lägger sig tidigt vill jag inte ringa för sent.
Men just kontorstider brukar funka för de flesta att ringa (undantag givetvis).
Men innan man ringer tidigt eller sent tycker jag man ska kolla upp att personen är ok med det och inte bara förutsätta att det går att ringa ”när som helst”

Ligger på soffan, slösurfar lite och dricker te.
Mamma kommer vid ca 13, då ska vi till sjukhusets KK mottagning, suck det är en oändlig resa blir aldrig fri från det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
72 73 74
Svar
1 467
· Visningar
71 274
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 851
Senast: pepp
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar