Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behöver sova.. men icke..
Tur det är två dagar bara denna vecka.
Måste fixa massa saker imorgon
Känner mig spyfärdig hahaha

Åh... jag hittade precis det gamla protokollet från när jag red en dressyrtävling på en högt älskad ridskolehäst :love: Det är 14(!) år sedan nu, tror det var klubbmästerskap. En LB:3 var det i alla fall som reds.

Vi slutade på 50,9%, konstanta kommentarer om att hästen inte bjöd framåt osv. Jag minns också hur det dundrade från läktarna av applåder efteråt, och hur ridskolechefen kom utrusande mot mig efteråt och fullständigt skrek "Den där hästen har ingen som helst begåvning, men du rider den så jävla bra!" :rofl: :rofl:

Hon var stor, stel som om var gjord av stål, grinig mot de flesta och ville sällan någonting alls. Mig gillade hon dock, men eftersom hon var lektionshäst och oftast gick med de som hon inte trivdes med så blev hon ju aldrig mjukare och mer välriden, tyvärr. Jösses vad jag saknar henne... Hade hon levt nu så hade jag säkert försökt köpa loss henne.

Är han fullt frisk?
Det finns ingen anledning just nu att misstänka att det är fel på honom. Första gången jag red honom tyckte han att han var klar efter tur i skogen och skulle inte gå på banan. Nu var det tvärt om. Han tycker det blir som att jobba två gånger när man rider både på banan och i skogen. En gång räcker tycker han. Nu kom protesterna precis när vi rundade ett par buskar och han insåg att vi inte var klara. Han hade tänkt gå till stallet.

Åh... jag hittade precis det gamla protokollet från när jag red en dressyrtävling på en högt älskad ridskolehäst :love: Det är 14(!) år sedan nu, tror det var klubbmästerskap. En LB:3 var det i alla fall som reds.

Vi slutade på 50,9%, konstanta kommentarer om att hästen inte bjöd framåt osv. Jag minns också hur det dundrade från läktarna av applåder efteråt, och hur ridskolechefen kom utrusande mot mig efteråt och fullständigt skrek "Den där hästen har ingen som helst begåvning, men du rider den så jävla bra!" :rofl::rofl:

Hon var stor, stel som om var gjord av stål, grinig mot de flesta och ville sällan någonting alls. Mig gillade hon dock, men eftersom hon var lektionshäst och oftast gick med de som hon inte trivdes med så blev hon ju aldrig mjukare och mer välriden, tyvärr. Jösses vad jag saknar henne... Hade hon levt nu så hade jag säkert försökt köpa loss henne.
Ja tänk när vi red program på Jälla
Jag red hur dåligt som helst men fick högst poäng tack vare lydig häst Hahahaha
I hoppningen fick jag en liten rackare så jag rev nästan med benen.
Men kul var det
Red lite bättre senare i livet hahaha

Har lyckats få ner björkarna. Fick ta en ribba och skjuta ikull dom med då dom var tvinnade runt varandra och kvistarna på fel sida Har även lyckats få ner tallen men det blev en riktig parodi .En släkting till dom som ägde trädet .Hon ringde och frågade om jag skulle städa bort småtallarna som fallit över högspänningen till ägaren då jag var och hälsade på dom en kväll .Så sa hon det är en avbruten tall längst norrut på din mark ska han ta den åxo .Ja städa bort den då du är i farten sa han .Som tur var hennes man med och fällde stubben som var kvar Den var 10 meter hög .Då kom brorsan förbi till den som jag fått tillåtelse av och sa .Hmm Ni är på min mark och hugger:nailbiting:.Jösses vad pinsamt:o Och mannen som var med och fällde har gått ut rågångarna och var helt säker på sin sak att det inte var broderns .Det visade sig att brodern hade köpt till den marken.Men det löste sig då den ändå skulle bort men jag skämdes enormt och talade om det för honom .Men nu är trädet borta och även riset bortforslat .Nu har jag 2 m3 ved till att klyva så nu är vedboden full .Enda problemet var att det var enormt med knott:wtf: .Blev biten i ansiktet så jag ser ut som en blåsfisk och det svider .Fick ta en av tantens fuktmasker och det svalkade och tog bort en hel del av smärtan .Är röd som en tomat i nyllet :meh:

Det märks att jag blivit van med sån värme i huset, idag är det nog normal temperatur, och jag överväger att sätta på mig raggsockor nu när jag ska sova. Känner mig frysen och kall om fötterna :meh:

Det finns ingen anledning just nu att misstänka att det är fel på honom. Första gången jag red honom tyckte han att han var klar efter tur i skogen och skulle inte gå på banan. Nu var det tvärt om. Han tycker det blir som att jobba två gånger när man rider både på banan och i skogen. En gång räcker tycker han. Nu kom protesterna precis när vi rundade ett par buskar och han insåg att vi inte var klara. Han hade tänkt gå till stallet.
Hur allvarliga protester :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
775
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
72 73 74
Svar
1 469
· Visningar
70 625
Senast: Snowball
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 846
Senast: pepp
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 228
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar