Vad pysslar vi med? Del LXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina fötter behöver vila så har nu tagit bort allt vad skor och strumpor heter och har dem på en stol framför mig med kudde under.
Dricker massor med citronvatten hela tiden känns det som så nu har jag letat fram en jumpoflaskavariant man kan sätta is i så håller det sig kallt.
Telefonen dog ute, den blev för varm så fick ställa den separat på en sten i skuggan. Slukar batterier när det är varmt (och när det är minusgrader). Förr var inte telefonerna så här känsliga. Min är iofs gammal men har ingen lust att köpa en ny.
Nu ska jag äta lite och dricka smoothie

Bara +23 i skuggan i dag. Inte utan att det känns lite kyligt när man börjat vänja sig vid +28 :D.
Lika varmt i bilen dock, tur man har AC

En kollega har gjort illa sig så jag måste antagligen kasta mig i bilen och köra till Smålandsstenar. Om de får tag på någon som kan lösa av mig här i Värnamo vill säga.

Det är så vidrigt! Vi var ute och skrittade en sväng i morse. Diken och åar har torkat ur, åkrarna börjar brännas sönder. Det kommer bli panik med både skörd och vatten i år igen.
Japp. Här är det knastertorrt i dikerna. Jorden är som för gammalt cement. Hårt och som delar sig i sprickor.
En månad till utan regn och det kommer inte finnas någonting knappt. Det var tufft förra sommaren. I år är det hittills mycket extremt.
Det har inte kommit något regn på hela Maj månad. Inte en endaste liten fjuttig droppe. Sista gången det regnade lite var tredje veckan i april och innan dess var det långt mellan föregående regn. Så marken är svältfödd på regn. Allt har stannat av. Vissa envisa ogräs orkar ta sig upp men annars börjar resten dö.
I år är jag orolig.

Japp. Här är det knastertorrt i dikerna. Jorden är som för gammalt cement. Hårt och som delar sig i sprickor.
En månad till utan regn och det kommer inte finnas någonting knappt. Det var tufft förra sommaren. I år är det hittills mycket extremt.
Det har inte kommit något regn på hela Maj månad. Inte en endaste liten fjuttig droppe. Sista gången det regnade lite var tredje veckan i april och innan dess var det långt mellan föregående regn. Så marken är svältfödd på regn. Allt har stannat av. Vissa envisa ogräs orkar ta sig upp men annars börjar resten dö.
I år är jag orolig.

Riktigt så illa är det inte hemma men det är på god väg. Förstår din oro och delar den.

I år är jag orolig.
Så börjar det se ut här också. Fälten med säd gulnar redan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
774
Senast: Trott
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
62 63 64
Svar
1 262
· Visningar
59 853
Senast: Görel
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 515
Senast: Lilla
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 226
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar