Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du något recept?

Det låter gott, men jag funderar på om jag vågar prova när det inte är exakt recept. Jag är urkass på att improvisera ihop ätbara saker.

Vad är Gino?

Jag vet inte var pannacotta är. :o

Gudars, jag börjar känna lite stress. Beslutsångest och så hitta recept på det... Jag kanske bara ska ta något färdigt i butiken?
Pannacotta är en italiensk dessert gjord på grädde, gelatin och smaksättning. Jag använde mig av det här receptet: http://www.jennysmatblogg.nu/2012/09/15/lutande-blabarspannacotta/
Jag hade inte vaniljstång. Det går bra med en tesked vaniljsocker i stället. Mina lutade inte heller. Jag hällde upp mina i snygga koppar, där de fick stelna.

Om det känns stressigt att laga en dessert så hade jag kört på en god färdigköpt glass med något tillbehör som du gillar. Kanske chokladsås eller kolasås? God sylt, eller bär?

Alternativt, testa receptet på hasselbacksäpplen som jag gav dig. Gott och superenkelt.

Har du något recept?

Det låter gott, men jag funderar på om jag vågar prova när det inte är exakt recept. Jag är urkass på att improvisera ihop ätbara saker.

Vad är Gino?

Jag vet inte var pannacotta är. :o

Gudars, jag börjar känna lite stress. Beslutsångest och så hitta recept på det... Jag kanske bara ska ta något färdigt i butiken?
Jag bestämde mig för att göra en kladdkaka och till den blir det en fruktsallad och glass.:d jag fick ansvaret för efterätten på lördag. :D

Nu igen har tiden bara rusat iväg :crazy:
Jag har iaf förberett en del för att kunna vara lite halvledig imorgon.
Har även gjort stor sats med SPAGETTI med köttfärssås, så det blir flera matlådor. Tänkte ev baka lite idag om jag hinner senare ikväll.

Funderar på när man ska skriva/ringa/önska folk glad påsk? Är det imorgon?
Jag har en massa påskpynt men känns som överkurs, någon måste ju ta ner det i lådor sen igen :cautious:

Senast ändrad:
Faaaaaan, ett kanonjobb kom precis ut på Arbetsförmedlingens hemsida. Men jag kan inte börja jobba förrän 1/9, så är som en spetälsk :( Inte ens lönt att söka.

Måste gå till stallet nu. Söker tjänsten när jag kommer hem senare, men vet att det är typ lönlöst. Löpande urval och kort ansökningstid = de behöver någon snarast :down:

Han värmer olja i kastrullen, fräser en lök, har sen i riset och "fräser" det också, sen på med vatten, i med kryddor (typ muskot, kanel, kardemumma, spiskummin, lagerblad) och en buljongtärning. Sen koka allt ihop, och röra det hela ibland. Koka bort vattnet (tror han brukar ha samma mängd vatten kontra ris som "man" brukar ha), känns inte riset klart så fyller man på med mer vatten :) Tror jag kom ihåg rätt :p

Yup, sa gor man ris i mellanostern. Oftast aldeles for gott, man ater for mycket :cautious:

@Seabaz ... vi har varit utskrivna i manga ar ... men skatteverket fick under lang tid for sig att vi skulle betala skatt, lite randomly och varje gang vi fick det tillrattat holl det bara i nagot ar innan vi fick lov att borja braka igen.
Vi har fortfarande inte fatt vara deklarations papper :meh: vilket ju ocksa kan bero pa att PostMord ar inblandade, men mitt fortroende for skatteverket ar, milt sagt, tamligen lagt. Sedan har vi ju fatt braka oss till var deklaration, som vi nogsamt fyller i och skriver under, varje ar da vi ju har pension fran Sverige ocksa efter over 20 ars jobb i landet.
Att Skatteverket skickar ut grejor via SMS ar ju supersmart om man bor i Sverige ... men om man bor utomlands finns inget satt att fa de uppgifterna ... utom med PostMord. Och med tanke pa att Skatteverket fungerar lika daligt for oss som PostMord gor i storsta allmanhet sa ar det inte direkt ett vinnande koncept.:banghead:

Yup, sa gor man ris i mellanostern. Oftast aldeles for gott, man ater for mycket :cautious:

@Seabaz ... vi har varit utskrivna i manga ar ... men skatteverket fick under lang tid for sig att vi skulle betala skatt, lite randomly och varje gang vi fick det tillrattat holl det bara i nagot ar innan vi fick lov att borja braka igen.
Vi har fortfarande inte fatt vara deklarations papper :meh: vilket ju ocksa kan bero pa att PostMord ar inblandade, men mitt fortroende for skatteverket ar, milt sagt, tamligen lagt. Sedan har vi ju fatt braka oss till var deklaration, som vi nogsamt fyller i och skriver under, varje ar da vi ju har pension fran Sverige ocksa efter over 20 ars jobb i landet.
Att Skatteverket skickar ut grejor via SMS ar ju supersmart om man bor i Sverige ... men om man bor utomlands finns inget satt att fa de uppgifterna ... utom med PostMord. Och med tanke pa att Skatteverket fungerar lika daligt for oss som PostMord gor i storsta allmanhet sa ar det inte direkt ett vinnande koncept.:banghead:
Kan ni använda kivra? Finns både som app och hemsida. Men det kräver bank id så det kanske är struligt? Jag får allt på mejlen vilket funkar toppen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
938
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
669
Senast: Glimra
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
661
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka