Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog in hästarna innan när de regna som bara den , får kolla till dom nu innan jag ska sova inför sista jobbveckan sen är de semester

Var försiktig med träningen om du känner av smärta!
Maken har överansträngt sin ankel och är svullen, jag ordinerade liniment, stödbandage och boxvila... :angel:
Ja jag satte ner hastigheten från 5.5 km/tim till 4.5-5 och joggade inte mer :) min plan var att jogga 3 x 1.5 min men det blev bara 2 gånger (joggade inte nå mer efter jag började känna av det). Ska vila imorgon sen promenera på tisdag igen och hoppas det känns bättre då :)

Loggade in på 1177 och bad läkaren om en veckas förlängd sjukskrivning. Är sjuk 50% den här kommande veckan. Sedan skulle jag börjat på full tid igen. Vill testa att jobba 75% om en vecka. Fortfarande blir jag yr o jag har för mycket intryck omkring mig.
blev akut yr häromdagen när jag blev arg :rofl:

I övrigt plockar jag kardborrar. HATAR kardborrar. Fick några på ryggen när jag slog med lie nere i bäckravinen. Det kliar och sticks.
De började växa här efter att jag fått ett lass grus. Det står överallt att de ska vara två-åriga men fan trot. Jag plockar bort borrarna men det dyker upp nya plantor hela tiden. Men kanske är det som med lupinerna - att fröna kan leva i jorden väldigt många år.

Mmmmmmmm snart klar :d
7uDeRHk.jpg
Min granne är borta till nästa måndag. Hon har massa vinbär. Tar gärna receptet.

Min granne är borta till nästa måndag. Hon har massa vinbär. Tar gärna receptet.
2ägg
2dl socker
vispa pösigt
3dl mjöl
2tsk bakpulver
50g flytande eller smält smör/margarin
1dl mjölk
blanda ihop och häll i
3dl vinbär som fått blanda sig med lite potatismjöl

grädda 225 tills den är klar

Sitter för tillfället å funderar på hur många situps/armhävningar/osv man bör göra för att komma i form. Känner att jag klarar av 10 st av varje just nu, men hur snabbt ska man öka på dom, när man känner att 10 inte är jobbigt längre, hmmm?

Är så jävla stolt över mig själv och hur långt jag kommit när det gäller mitt självförtroende och dejting. Var på en dejt idag som inte var den allra bästa, men det jag gick därifrån med var känslan/tanken över att det var fel på honom, han var konstig och dum, det var inte mig det var fel på och att jag ska behöva ändra på mig :up: Jag är så glad över att mitt meddelande till honom nu var mer "det är inte mig det är fel på, det är dig" :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
905
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 197
Senast: Flixon
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 43 44 45
Svar
881
· Visningar
34 069
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 239
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka