vad packa i väskan inför planerat snitt?

Sv: vad packa i väskan inför planerat snitt?

Jag tänkte också på att det stod mini på dem och var glad för att jag slapp large. :eek: :D

*kl*

Jag blev akutsnittad och hade inte med någonting, så vi skickade en lista till våra föräldrar.

Nu använde jag nättrosor och sjukhusets kläder för att jag var i ganska dåligt skick, nästa gång kommer jag att ha med favoritmjukisbyxorna med hög mudd (som var otroligt sköna att ha efter snittet) höga trosor, amningslinnen och långa halvtajta t-shirts.

När det gäller hygienartiklar så tog jag med bindor, egen mild tvål och schampo+balsam. Borste, tandborste, tandkräm osv. Vi tog även med egna handdukar.

Sambon hade med sin dator och där kunde vi se på film, kolla tv osv. Surfade gjorde jag på min telefon. Vi nördade oss och löste korsord och sånt också. Vi försökte hitta en kortlek, men det fanns inte på sjukhuset. Skvallerblaskor och böcker gick åt också. :)

Till babyn hade vi med massor med kläder, men då hon var stor så hade vi bara 1 plagg som passade, resten var för små... Så vi använde bara sjukhusets kläder. Selma låg mest i bara blöjor och fick så mycket ljus som möjligt. Babyskyddet hade vi i bilen, då det var trångt nog i vårt rum som det var.

Vi kom in på tisdagen och fick åka hem på söndagen. :)

En kudde!
Det mesta finns ju på BB men de är grymt snåla med kuddar!
(inte för att jag har gjort något snitt alls... men svarar ändå)

Hej,

Har två snitt i ryggen, första urakut och det andra planerat.

Jag hade med mig kläder för ungefär 4 dagar till mig och bebis nr 2 (planerat snitt) ca 8 bodisar och 4 par byxor och 4 par långarmade tröjor. 1 mössa + 4 par strumpor. Hade med blöjor då det ej hade det på sjukhuset.

Till mig själv hade jag med mammamysbyxor och vanliga linnen med smala axelband samt en lös tröja att ha över, på så sätt slipper du amningströjor då linnet under lätt kan dras ned över bröstet, lätt att amma.

Hade även med filt till bebisen.

Det mest oslagbara att ha med var TV och DVD el. Dator. Med barn nr 1 hade jag turen att min man kunde åka hem och hämta dessa då jag låg inne med komplikationer i ca 4 dagar. Förlorade en hel del blod då moderkakan lossnade så jag var inte riktigt kry nog att åka hem och ingen ork heller, perfekt att ligga på rummet med lillen och titta på film mellan sovturerna.

Med barn nr 2 hade jag med allt från början, fick dock åka hem dagen efter (skulle fått åka hem samma dag eg. men läkaren hann ej skriva ut mig, vilket var synd), hade knappt ont och mådde toppen :-).

Lycka till och grattis i förskott till bebisen!

Äntligen har jag nu fått mitt datum, det blir den 11 maj, skönt bara 2 veckor kvar nu. Dock har jag fortfarande inte fått veta om jag kommer vara vaken eller sövd under tiden. Får troligen inte veta det heller förrän dagen innan på inskrivningen enl läk.
Längtar tills "lilleman" har kommit ut:)

Men vad konstigt.

Jag fick träffa narkosteam 2-3 veckor innan snittet ( pga ryggproblemet ). Anledningen var för att jag skulle vara väl förberedd på vad som nu skulle hända ( det blev full narkos ).

Skönt att du fått datum nu :)

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 100
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 411
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 469
Senast: miumiu
·
Relationer Jag velar fram och tillbaka i en relation just nu om hur jag ska göra. Börjar från början.. Vi träffades ganska snabbt efter att jag...
2
Svar
39
· Visningar
5 474

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat