Sv: Vad önskar ni att ni vetat?
Jag hade velat veta att:
bröstmjölken
sprutar åt alla håll, så fort barnet gråter, skriker eller när bröstet tror sig veta att barnet snart ska skrika, gråta.
bröstmjölken sprutar åt alla håll när man duschar, har sex, sätter på sig bh:n, eller bara när man tittar på sin bäbis som ligger och suger på nappen. :smirk:
Men detta gick som tur var över efter 3 mån.
+Sen hade jag velat veta att den där gravidmagen, som man trodde skulle försvinna när bäbis kommit ut, fanns kvar.
När jag fött min lilla tjej och de tog ut henne för lite kontroll och jag tittar ner under täcket för att se vad där låg för en klump, så blev jag nästan tvungen att fråga sambon om jag drömt att jag nyligen fått barn. Magen var ju för sjutton lika stor som innan jag kom till förlossningen.
Men det gick snabbt ner sig.
+ Sen att man hade problem med att både kissa och göra tvåan i säkert en vecka hade ju också varit bra att veta.
Men utöver det jag skrivit ovan, så måste jag säga att det jag läst/hört var grymt överdrivet.
Jag har haft en underbar liten tjej som fungerat enligt skolboken.
+Hon har alltid ätit mycket bra, amingen fungerade från första försöket.
+Hon har sovit varje natt sen dag 1. Självklart med nattmål, de första månaderna. Men så fort hon ätit upp har hon somnat om.
+Hon är mycket mycket sällan ledsen.
+Trots feber, halsont, och supersnorig, så ler hon och skrattar som en liten solstråle.
Första gången hon blev sjuk var hon 8 mån.
Allt har verkligen bara flytit på, hon följer med överallt och allt fungerar till 100%
Stort lycka till till alla Er som räknar ner.