Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu blir det en bok av Natalie Cox "En oväntad jul"
Åh vad roligt, just de två böckerna är mina favoriter av hennes verk! Så pass att jag gav två olika personer ett litet "Kristin Hannah-bokpaket" i julklapp i år, innehållandes just de två. Särskilt The Great Alone gjorde stort intryck på mig. Ser fram emot att läsa mer av henne snart, hennes Firefly Lane ligger högst på min "Want to read"-lista på Goodreads just nu!Upptäckte Kristin Hannah förra veckan. Läste The Nightingale som jag tyckte om, nu läser jag The Great Alone (Himmel över Alaska). Riktigt bra om en flicka som växer upp med en PTSD- skadad pappa (Vietnam vet) och en mamma som inte kan lämna honom. De flyttar till Alaska och bygger upp ett liv där som är omringat av fantastisk natur och kantat av psykisk ohälsa, våld, ensamhet, förtvivlan och hopp.
Jag jämför The Great Alone med Where the crawdads sing- bägge har ett fantastiskt språk och miljöbeskrivningar, och en utsatt huvudperson. Tycker nog, såhâr långt, att The Great Alone minst håller samma klass som the crawdads. Eftersom den senare föll platt på mållinjen för mig( men är ändå en fantastisk bok) har The Great Alone goda chanserÅh vad roligt, just de två böckerna är mina favoriter av hennes verk! Så pass att jag gav två olika personer ett litet "Kristin Hannah-bokpaket" i julklapp i år, innehållandes just de två. Särskilt The Great Alone gjorde stort intryck på mig. Ser fram emot att läsa mer av henne snart, hennes Firefly Lane ligger högst på min "Want to read"-lista på Goodreads just nu!
Ja, jag tror att jag beskrev den som just en kombination av Where the Crawdads Sing och Educated (av Tara Westover( när jag hade läst den! Tror inte att du kommer att bli besviken på slutetJag jämför The Great Alone med Where the crawdads sing- bägge har ett fantastiskt språk och miljöbeskrivningar, och en utsatt huvudperson. Tycker nog, såhâr långt, att The Great Alone minst håller samma klass som the crawdads. Eftersom den senare föll platt på mållinjen för mig( men är ändå en fantastisk bok) har The Great Alone goda chanser
Bra beskrivning!Ja, jag tror att jag beskrev den som just en kombination av Where the Crawdads Sing och Educated (av Tara Westover( när jag hade läst den! Tror inte att du kommer att bli besviken på slutet
Åh, den har jag kikat på...skriv vad du tycker sen .
Har fortsatt detta projekt och läst Kepler - Spegelmannen och Anders Roslund - Sov så gott. Både betydligt mer fylliga, dynamiska böcker än Bengtsdotter. Spegelmannen var otroligt spännande och en riktigt vickad historia, men jag kan bara konstatera att svenska kriminalromaner verkligen inte är min grej - manliga karaktärer som Idealiserade James Bond-wannabes och platta, kvinnliga karaktärer med penisavund. Inget djup och inget språk.Försöker överkomma min aversion mot mot svenska kriminalromaner och däckare. Läste ut Lina Bengtsdotter - Beatrice igår. Den hjälpte mig inte i det syftet. Gillade den inledningsvis pga trovärdiga dialoger men den kändes totalt ganska platt och innehållslös.
Ska bli jättekul att höra vad du tycker om den !Jag hoppar in lite här då jag börjat hitta tillbaka till läsningen så smått vilket jag är jätteglad för.
Läste för ett tag sedan ut Kvinnornas stad - Elizabeth Gilbert som jag gillade. Jag läser gärna historiska romaner och denna utspelade sig mestadels på en musikalteater i 1940-talets NYC. Kan absolut rekommendera!
I julklapp fick jag Dagarna, dagarna, dagarna - Tone Schunnesson som jag läste ut under juldagarna. Hon har ett väldigt speciellt språk, och man hatade alla personer som förekom i boken. Men den var ändå intressant. Utspelar sig under en vecka i en influencers liv, en influencer som dock inte riktigt är i ropet längre och är i akut behov av pengar. Det mesta handlar om hennes tankar och synsätt på saker och ting, och den känns väldigt äkta.
Igår började jag på Ett år av vila och återkoppling - Ottessa Moshfegh. Har bara kommit 28 sidor in men är redan helt fast. Den känns ändå väldigt aktuell trots att själva boken utspelar sig på 00-talet.
Efter den väntar @bettysmatte s roman på att bli läst, det ska bli kul
Ska bli jättekul att höra vad du tycker om den !
Jag hoppar in lite här då jag börjat hitta tillbaka till läsningen så smått vilket jag är jätteglad för.
Läste för ett tag sedan ut Kvinnornas stad - Elizabeth Gilbert som jag gillade. Jag läser gärna historiska romaner och denna utspelade sig mestadels på en musikalteater i 1940-talets NYC. Kan absolut rekommendera!
I julklapp fick jag Dagarna, dagarna, dagarna - Tone Schunnesson som jag läste ut under juldagarna. Hon har ett väldigt speciellt språk, och man hatade alla personer som förekom i boken. Men den var ändå intressant. Utspelar sig under en vecka i en influencers liv, en influencer som dock inte riktigt är i ropet längre och är i akut behov av pengar. Det mesta handlar om hennes tankar och synsätt på saker och ting, och den känns väldigt äkta.
Igår började jag på Ett år av vila och återkoppling - Ottessa Moshfegh. Har bara kommit 28 sidor in men är redan helt fast. Den känns ändå väldigt aktuell trots att själva boken utspelar sig på 00-talet.
Efter den väntar @bettysmatte s roman på att bli läst, det ska bli kul
Räkna då med ungefär en veckas leveranstid, om inte mer. Både på Bokus och adlibris@bettysmatte ’s bok längtar jag efter att läsa! Så fort jag vet när jag ska till Sverige ska jag beställa ett ex!