Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Efterlyser en bok som någon läste för någon månad sedan som jag tyckte verkade jättebra men inte hittar igen.
Det var något om ett träd eller en brunn och något om lögner eller sanningar? Tror boken klassas som en ungdomsbok och att författaren är en kvinna. Anyone?
Kan det vara Lögnernas Träd kanske?av Frances Hardinge.
Jag har alltid varit väldigt noga med bokmärken (men eftersom jag är världsmästare på att slarva bort bokmärken blir det oftast i form av en biljett, reklamblad eller någon annan sorts pappersbit som råkar ligga i närheten) men har på senaste vikt både ett och två hundöron och insett att det ju är riktigt praktiskt... Det tar dock fortfarande emot!Ni som läser era egna böcker (alltså inte lånade från bibblan eller liknande) använder ni bokmärken eller kör ni hundöron?
En bekant som lånade en av mina böcker blev helt bestört över att jag vikt hörn nämligen, hon menade på att man ju förstör boken. Själv tycker jag det är lite fint på något vis? Liksom ett bevis på att den blivit läst och omtyckt eller något
Är inbiten pocketläsare så jag får nog vänta ett tag!Ja, den är helt fantastisk! Tror du kommer att gilla.
Dom är SÅ BRA! Älskar dom böckerna (och älskar Elin Säfström generellt men det hör kanske inte till tråden riktigt )En väktares bekännelser av Elin Säfström (finns två till men jag har inte hunnit med dem än)
Jag har läst Underfors av Turtschaninoff. Väldigt annorlunda bok generellt som bygger på fisk/svensk (nordiska) folksagor om troll och annat. Väldigt välskriven, men så väldigt annorlunda från hennes andra böcker jag läst om Maresi/röda klostret.
Men hela idén med att det finns en stad under Helsingfors (därav underfors) är helt genial!
Jaaaa det är det! Tack tack tack!!
Jag hade helt missat den också, om det inte varit för mina fantastiska bibliotekarier på lokala biblioteket som skyltade den i min ögonhöjd Hoppas du gillar den trots att den är så annorlunda mot hennes andra böcker.ÅH, den vill jag verkligen läsa. Har helt missat. Tack för tipset!
Försöker läsa in mig på en del barn och ungdomslitteratur nu, har tappat det helt sen jag jobbade på skolbibliotek. Nu har jag inköpsansvar för en filial så behöver uppdatera mig en del. Igår plöjde jag hela Kristina Ohlssons serie om kidsen i Åhus, tyckte mycket om serien. Läste också Glitterflickan av Moa Eriksson Sandberg , lite ojämn men helt ok.
Engelforstrilogin av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren är ju så himla bra (för lite äldre ungdomar).
Bergmark Elfgren har ju även skrivit Norra Latin. Jag läste den nyligen och tyckte om den! Den speglar delvis det typiska (känslo)livet i tonåren samt har, såklart, en del övernaturliga inslag. Jag läser väldigt sällan sådant men i dessa böcker funkar det.
Om det kan vara något sånt du söker.