Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä. Nu får du åka hem till ditt hemland.
Vill inte :(.

Nääää men jag läser recapsen för tredje boken nu och fy fan fy fan fy fan vad gräslig den boken är, jag blir fan olycklig. Så mycket abusive relationship som framställs som sexigt och romantiskt och jag kräääääääks på att folk gillar det här. Vill typ att folk ska få till svars offentligt för att de gillar detta. Och att man får peta på dem lite med en pinne.

Och att HELA. JÄVLA. KONTRAKTET. är med i boken.

Synd att du inte läser på svenska för övrigt. Då missar du små godbitar som uttrycket "snuskigt knulleri". :up:

Fatta. Att det sexigaste på två ben som räddat äktenskap över hela världen etc. etc., säger - på allvar - saker som "snuskigt knulleri".

Jag läser på svenska! Och älskar de små godbitarna. Cheezus, alltså... det är så dåligt! Jag önskar att dessa böckerna hade kommit ut när jag fortfarande pluggade för jag tror att vi hade kunnat ha väldigt många och långa diskussioner om dem.

Jag läser på svenska! Och älskar de små godbitarna. Cheezus, alltså... det är så dåligt! Jag önskar att dessa böckerna hade kommit ut när jag fortfarande pluggade för jag tror att vi hade kunnat ha väldigt många och långa diskussioner om dem.
Åh men det är ännu värre på engelska - böckerna är skrivna med så mycket uttryck som inte ens är amerikanska, helfel hela jäkla tiden :up:

Alla mina kollegor hyllar serien 50 nyanser. Och jag vill bara gråta, stänga mitt huvud i hårda väggar, tugga på något som ger mig fradga. De är i särklass det sämsta skit jag någonsin läst. Ja, alltså, jag har läst första boken, det tog ett år tror jag för jag blev så irriterad på att den var så dålig så jag somnade ifrån den, glömde den, blev jävla trött på den. De andra två är olästa. Jag fick de tre av en fling som nog hade tänkt sig lite uppmjukande rajraj med mig, men ack, han kommer aldrig mer köpa såna böcker till någon tror jag, inte efter att jag gapskrattat och kräkts över denna bok. Och något rajraj blev det inte heller...höhö.

Åh men det är ännu värre på engelska - böckerna är skrivna med så mycket uttryck som inte ens är amerikanska, helfel hela jäkla tiden :up:

Jag har väl läst ungefär halva första boken nu och kan inte fatta hur det kan ha blivit tre böcker baserade på detta skräpet!

@honung - den rajrajflingen låter som någon man inte vill ha särskilt mycket rajraj med ;)

Jag blir arg för att så många deckare är samma. Det handlar om en massa olika människor som man får följa parallellt och så är det inklämda kursiva stycken som handlar om något som hände för 20 år sen eller så som är hela anledningen till att någon blir mördad i nutid och så ser man liksom hur trådarna går ihop och så fångar de skurken och bla bla bla typ. Och jag blir bara irriterad.

Precis! Och så börjar de ofta med ett kursivt stycke som är helt obegripligt. Ibland läser jag det igen när jag har läst hela boken för man tror sig ju ha fått det förklarat under berättelsens gång - men det är fortfarande obegripligt.

Jag är också rätt trött på på En mordutredning tar polisen/journalisten tillbaka till hennes (är det ofta) hemstad där hon tvingas möta sina Minnen Från Barndomen och i slutändan är det alltid henne morden var riktade till. Snark!

Läste ut Drömmen förde dej vilse. En riktig sidvändare, jag gillade den. Sista 150 sidorna (dvs typ halva boken) läste jag i en rasande fart, ville verkligen veta hur det skulle sluta.
Nu ska jag göra ett nytt försök att komma in i Elefanten som gick upp i rök.

Jag är också rätt trött på på En mordutredning tar polisen/journalisten tillbaka till hennes (är det ofta) hemstad där hon tvingas möta sina Minnen Från Barndomen och i slutändan är det alltid henne morden var riktade till. Snark!

Och polisen måste alltid lösa brotten som privatperson, ofta efter att ha hojtat att "Jag tar ut min semester" när någon chef förbjudit denna att helt hipp som happ ta över någon annans ärende i någon annan del av landet..

Niphredil, jag ska gilla alla dina inlägg, alltid for the gift that is Jenny Trout:love: Hon skriver mycket som är mycket bra. Alla webbtidningar borde vara tvingade att länka till henne!
Ja, hon är suverän verkligen :love:. Hon skriver en del saker som jag är skeptisk till men i stort är hon så fantastiskt smart, rolig och feministisk.

Och polisen måste alltid lösa brotten som privatperson, ofta efter att ha hojtat att "Jag tar ut min semester" när någon chef förbjudit denna att helt hipp som happ ta över någon annans ärende i någon annan del av landet..
Precis. Sånt är vanligt i filmer och tv-serier också. Huvudpersonen är alltid Den Enda Riktiga Snuten, alla andra är bara karriärister och skrivbordspoliser som får lång näsa när Snuten löser morden efter att ha brutit mot precis alla regler.

Blir nästan sugen att skriva en polisroman där polisen helt nitiskt följer alla regler. Hyr den billigaste bilen pga snäv budget, är petig med övertidsersättning, kräver nya arbetskläder efter att ha tumlat ned för en slänt i någon vild biljakt och ringer arbetsmiljöverket för att det ligger en tre dagar gammal halväten munk på dennes skrivbord.

Blir nästan sugen att skriva en polisroman där polisen helt nitiskt följer alla regler. Hyr den billigaste bilen pga snäv budget, är petig med övertidsersättning, kräver nya arbetskläder efter att ha tumlat ned för en slänt i någon vild biljakt och ringer arbetsmiljöverket för att det ligger en tre dagar gammal halväten munk på dennes skrivbord.
Men gud, gör det :rofl:

Han, för det måste vara en han, ska dessutom ha ett problemfritt äktenskap i ett litet radhus med furumöbler i köket och träpanel i gillestugan.

"Offret är levande begravd! Hon har luft för max fyra timmar till, vi måste hitta henne!"
"Jojo, men jag måste hämta på dagis. Jag tror inte du fattar hur arg Lena blir om jag ringer och säger att hon ska hämta igen. Dessutom ska vi på Katasch."

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka