Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och nu är jag äntligen klar med Den store Gatsby! De sista 50 sidorna eller så var betydligt intressantare än resten av boken, så jag är inte riktigt (bara nästan) lika fundersam till boken. :)

Så nu har jag påbörjat Dehlis vackraste händer och hittills är den väldigt underhållande. Jag gillar språket och skrattar för mig själv när det kommer knäppa formuleringar som jag bara måste älska. :D

Så nu har jag påbörjat Dehlis vackraste händer och hittills är den väldigt underhållande. Jag gillar språket och skrattar för mig själv när det kommer knäppa formuleringar som jag bara måste älska. :D

Dagen snipiga fitterbittakommentar: den är urtrist. Krampaktiga försök till manlig självdistans sida upp och sida ner. Enjoy :devil:

Dagen snipiga fitterbittakommentar: den är urtrist. Krampaktiga försök till manlig självdistans sida upp och sida ner. Enjoy :devil:

Äh, var inte så analyserande ;) :p :D (Jag är på väldigt bra humör idag, kan det vara därför jag inte på något sätt har blivit bitterfittig än av boken :confused: :D)

Annars förstår jag redan vad du menar om självdistansen, även om jag inte direkt tycker den är urtrist eftersom jag skrattar åt huvudpersonen och inte med (borde en det?)

Och jag skrattar fortfarande åt tanken på att någon pratar som "Vicky Pollard i Little Britain på speed, fast baklänges" :D

Jag håller fortfarande på att bli tokig på Femtio nyanser. Inte långt kvar, men det är ju inte direkt lockande att läsa när det är så kasst!

Så - inatt har jag läst Barnmorskan i East End Del 2 (som inte alls är en fortsättning, tycker jag, det är samma författare men det handlar inte om barnmorskandet och klostret mer än lite grann här och där). Och Den jag aldrig var av Majgull Axelsson, mycket intressant! Och större delen av Barn av vår stad av Fogelström :)

Äh, var inte så analyserande ;) :p :D (Jag är på väldigt bra humör idag, kan det vara därför jag inte på något sätt har blivit bitterfittig än av boken :confused: :D)

Annars förstår jag redan vad du menar om självdistansen, även om jag inte direkt tycker den är urtrist eftersom jag skrattar åt huvudpersonen och inte med (borde en det?)

Och jag skrattar fortfarande åt tanken på att någon pratar som "Vicky Pollard i Little Britain på speed, fast baklänges" :D

Ja alltså, när jag tänker efter så tyckte jag också först att den var kul. :angel: Men sedan blev det för mycket. (Jag har å andra sidan ofta svårt för böcker med humor. Jag mer feelbad :D)

Ja alltså, när jag tänker efter så tyckte jag också först att den var kul. :angel: Men sedan blev det för mycket. (Jag har å andra sidan ofta svårt för böcker med humor. Jag mer feelbad :D)

Då vet jag vad jag har att se fram emot! ;) :D

Haha, feelbad är inte dåligt det heller. Du ska inte ge dig på att skriva feelbad-romaner? Kan ju inte krävas alltför mycket beroende på hur du vill förstöra folks humör - dåligt språk, makabert våld, osammanhängande story osv :D

Jag kom till kapitel 15, sen började boken kännas tramsig. Hade du inte sagt något hade jag inte tänkt så mycket på det, men nu är jag plågsamt medveten om tramseriet och det är ditt fel @mandalaki - din nedrans feelbadspridare!! :mad:

:D

That's me :up:

Det var nog så jag också kände. Först lite kul men sen blev det bara krampaktigt tramsande. Jag ville ju läsa om Indien.

Lyssnar på ljudbok på kvällarna och det är så avslappnande. Just nu är jag på Douglas Adams "Restaurangen vid slutet av universum".
Har läst hela Liftarens guide förut, de första fyra delarna och finner dem otroligt roliga.

Läste ut Vägen förut idag. Fantastisk! Framförallt gillar jag dialogerna! Ska se filmen också. Någon dag när det är filmväder :)

Nu läser jag Frukost på Tiffany's

Barn av vår stad var förstås jättebra, men jag tyckte nog ändå bättre om Mina drömmars stad. Kommer dock att fortsätta med sviten, utan tvekan :)

Sedan läste jag klart Femtio nyanser och trodde att jag skulle smälla av under en scen mot slutet.

Igår kväll behövde jag därför läsa något rakt av underhållande, och valde Mari Jungstedts I denna stilla natt. Jag gillar liksom alltid henne. Tänkte även börja på Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg, som e-bok då jag nu börjar göra regelbundna resor igen, i alla fall under sommaren :)

Igår lyssnade jag klart på "Den fantastiska berättelsen om fakiren som fastnade i ett IKEA-skåp" av Romain Puértolas. Den handlar om fakiren Pugalendhi som åker till Frankrike från Rajasthan för att köpa en spiksäng på IKEA. Det går inte så bra, och han hamnar oturligt på en väldigt fartfylld resa genom Europa och norra Afrika.
Det var en söt och rolig liten bok, lite putslustig humor och lätt tidsfördriv. Lite i stil med "En man som heter Ove" (fast Ove är roligare).

I natt sträckläste jag ca 2/3 av livet efter dig. Söt liten bok och jag gillade den mycket. Efter att ha läst lite blandade recensioner så har jag förstått att den kanske inte håller för någon djupare analys, men som ren underhållning och semesterläsning är den fantastisk :)

Läste ut Frukost på Tiffany's och de tre noveller som också finns med i boken igår. Jag gillar! Lite sugen på att försöka få tag i filmen också. Holly Golightly är en cool tjej :)

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska börja på. Grejen är att jag borde lägga en del tid på att röja upp det totala kaoset i min lägenhet. Istället funderar jag på det trista i att jag inte kan köpa dörrar till mina Billy-hyllor för att det nya systemet inte fungerar ihop med det gamla. Och på hur jag skulle kunna sortera om mina böcker för att få lite ordning och reda :P

Tror jag ska läsa en ungdomsbok sen. Lämpligtvis Divergent, tror jag. Eller börja på Hungerspelen.

När den förskräcklige Grey rycker ut Anas TAMPONG. Alltså, seriöst?!

Jag tar hellre femton såna sexscener än de fyrahundrafyrtiofem scenerna som vi måste genomlida där Grey säger att "men du måste äta, Ana! du tynar ju bort!".

Det gör hon ju i alla böcker. Stackarn.
Absolut, hon tynar bort hela hela hela tiden och är så mager så mager så mager. Och ser så tråkig ut med sin bleka hy, sina stora ögon, sitt långa hår som ligger "artfully" över axlarna och sina himlans rackarns perfekta bröst.

Det är inte lätt att vara Ana :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka