Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kräver GI-alternativ i polishusets restaurang...
Katasch är ett slags lekland där barn springer omkring och skriker högt. Det heter Katasch mest för att det borde heta något annat.
Han blev aldrig någon rajrajfling ens. Böckerna ökade inte chanserna om vi säger så, fanns det såna typer av vibbar så var de som bortblåsta efter att jag börjat läsa och verbalt motorsågsmassakrerat dessa...Jag har väl läst ungefär halva första boken nu och kan inte fatta hur det kan ha blivit tre böcker baserade på detta skräpet!
@honung - den rajrajflingen låter som någon man inte vill ha särskilt mycket rajraj med
Nu ska jag säga nåt som förmodligen visar att jag matchar mina snuskböcker när det gäller grad av intellektualitet (är det ens ett ord?): Jag älskar filmen Den Store Gatsby men boken - noooooot so much. Tyckte den var helt galet oengagerande och trist och seg och jag kom på mig själv med att skumläsa flera delar. Medan jag läste tänkte jag mest att den som gjort filmen borde fått alla världens priser för att ha lyckats hotta upp den så väl, och i slutänden blev jag aldrig klar med den.Dessvärre går det lite mindre bra med Den store Gatsby som jag inte får något grepp om alls. Trots att jag läst halva så fattar jag inte särskilt mycket och tycker att den är otroligt oengagerande så jag vill helst bara somna när jag väl börjat läsa den. Men, den kanske blir bättre i slutet? Jag får hoppas på det iaf, annars är det tveksamt om jag tar mig igenom den
Nu ska jag säga nåt som förmodligen visar att jag matchar mina snuskböcker när det gäller grad av intellektualitet (är det ens ett ord?): Jag älskar filmen Den Store Gatsby men boken - noooooot so much. Tyckte den var helt galet oengagerande och trist och seg och jag kom på mig själv med att skumläsa flera delar. Medan jag läste tänkte jag mest att den som gjort filmen borde fått alla världens priser för att ha lyckats hotta upp den så väl, och i slutänden blev jag aldrig klar med den.
Så. Feel free to mock me.
Det låter som en bra plan!Jag tänker icke håna dig eftersom jag verkligen förstår känslan! Och eftersom filmen verkligen verkar vara typ miljoner gånger bättre än boken så tänkte jag att jag inte ska se den förrän jag är klar med boken. Det verkar liksom vara rätt svårt att fortsätta läsa efter att ha sett filmen
Hamnade på en strand härom veckan med endast Solviken av Annika Estassy att tillgå. Otroligt dålig men fascinerande att sånt faktiskt ges ut. Ibland klagar författaraspiranter på att det är så svårt att bli utgiven, jag tror det är tvärtom, alldeles för mycket skit ges ut.
Just nu Kanada av Richard Ford, den gillar jag.
Jag tänker icke håna dig eftersom jag verkligen förstår känslan! Och eftersom filmen verkligen verkar vara typ miljoner gånger bättre än boken så tänkte jag att jag inte ska se den förrän jag är klar med boken. Det verkar liksom vara rätt svårt att fortsätta läsa efter att ha sett filmen
Eller så älskar du boken? Jag har ingen aning eftersom jag väntar med filmen.Ojdå, jag tyckte filmen sög i tvåhundrafemtio kilometer i timmen, så jag ska nog inte läsa boken.
Adjektivsjuka och krampaktiga försök med metaforer (exempelvis "halvnaken Adonis som fick pulsen och rusa och äggstockarna att dra ihop sig") , lägg till att minst hälften av kapitlen avslutades med svulstiga cliffhangers av romantisk/erotisk karaktär. Men det är säkert många som gillar det. Och säkert är hon jättetrevlig och sympatisk.Åh fan, är det så? Jag känner henne lite genom en författarsida, hon är hemskt trevlig, jag hade tänkt köpa den...men jag misstänker att det inte är min typ av litteratur.
Smärtsamt, men är man kåt så är man.Aha...*besviket* Jag såg framför mig något helt annat, lite Marie Hermansson goes Cote d'Azur...
Äggstockarna att dra ihop sig? Det låter smärtsamt och krampaktigt.
Aha...*besviket* Jag såg framför mig något helt annat, lite Marie Hermansson goes Cote d'Azur...
Äggstockarna att dra ihop sig? Det låter smärtsamt och krampaktigt.
Det låter som en bra plan!
Jag ska förresten börja läsa mer på svenska tänkte jag för herregud så dåligt jag skriver och pratar till och från! Skrev först i mitt inlägg (men hann ändra ) "skippa stora parter" istället för "skumläsa flera delar" för att jag kom på mig själv, och för ett tag sen kallade jag just The Great Gatsby för The Gran Gatsby och lät som en idiot (den heter El Gran Gatsby på spanska). Så planer för sommaren: sluta mixa ihop mina språk, för det får mig att låta som en tönt, tack så mycket.