Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hm det måste ha skett under tiden när jag lyssnade och gjorde något annat för jag minns det inte. Och det borde jag ju ha gjort :crazy:
Äh, så spännande är det inte tycker jag.

De ligger när hon har mens och han tar ut tampongen först. Alla blir helt eeeeeuuuuuuuuuwwwwwww vad äckligt men jag begriper inte riktigt varför. Känns som det mest är den vanliga "mens är äckligt"-grejen som spelar in, särskilt med tanke på att han gör SÅ mycket vidrigare grejer i böckerna som folk inte reagerar på.

De ligger när hon har mens och han tar ut tampongen först. Alla blir helt eeeeeuuuuuuuuuwwwwwww vad äckligt men jag begriper inte riktigt varför. Känns som det mest är den vanliga "mens är äckligt"-grejen som spelar in, särskilt med tanke på att han gör SÅ mycket vidrigare grejer i böckerna som folk inte reagerar på.

Njae men jag lyssnade på den för typ en vecka sedan och jag har ju typ inte guldfiskminne.

Men å andra sidan så är de inte så minnesvärda nej :p

Alltså, alla de här inläggen om 50 shades har väckt en helt sjuk nyfikenhet. Innan den här diskussionen trodde jag mest att det var lågkvalitativ mjukporr i bokform men det verkar ju onekligen vara långt mer än så.

Alltså, alla de här inläggen om 50 shades har väckt en helt sjuk nyfikenhet. Innan den här diskussionen trodde jag mest att det var lågkvalitativ mjukporr i bokform men det verkar ju onekligen vara långt mer än så.
Jag säger bara en sak: Ska du bara läsa en sak i ditt liv så är det recapsen av 50 Shades. För min del kändes det bra (även om det var överjävligt plågsamt) att läsa 50 Shades också för att kunna bemöta alla "nää, den är jääääättebra, han är jääääättefin faktiskt :love: :love:"-kommentarer som jag hör till och från.

@niphredil Ja, recapsen kommer att läsas. :D

Kollade upp den kommande filmen som baseras på 50 shades. Vad säger ni om den här humorn; den har USA-premiär på alla hjärtans dag...

Jag har absolut inga problem med mens-sex, jag blev bara så äcklad av själva "hugga tag i snöret och rycka ut tampongen".

Men absolut finns det mycket värre.

Det mest intressanta är ju att de inte bara har tagit ensemblen från Twilight-filmerna? Det borde ju ha sparat en massa castingtid...

Ja, jag tänkte samma sak, faktiskt. Karaktärerna är ju exakt desamma, Ana och Bella är tammefan samma person. Även birollerna är desamma, till och med den väldigt inkännande men förvirrade, nygifta mamman med nya projekt varje vecka är ju med.

Ja, jag tänkte samma sak, faktiskt. Karaktärerna är ju exakt desamma, Ana och Bella är tammefan samma person. Även birollerna är desamma, till och med den väldigt inkännande men förvirrade, nygifta mamman med nya projekt varje vecka är ju med.
Ja, det är ju samma karaktärer i och med att 50 Shades från början hette Master of my universe eller nåt i den stilen och var fanfiction på Twilight. Det är därför 50 Shades slaviskt följer handlingen i Twilight, och Ana hela tiden tjatar om att "han ser förvånansvärt ung ut" (vilket bara mejkar sense om man pratar om en 300-årig vampyr och inte en snubbe som är så ung som 27).

Appropå Twilight så försökte jag läsa de också.
Men det gick lika dåligt som 50 shades.

Och slutade även de med att jag lyssnade på ljudbok istället. På engelska tror jag men inte hundra. Jag tappar lätt koncentrationen när jag lyssnar på ljudbok och då passar det ju bra med böcker som inte är någon större förlust :D

@lil-sis Största behållningen med Twilight-böckerna är just att lyssna på dem på engelska, så du har då gett dem bästa möjliga chans. ;) Jag tycker att hon som läst in dem är riktigt duktig, väldigt behaglig röst.

Alltså... Skulle alla "Oh my" och "my inner goddess..." editeras bort skulle boken bli hälften så lång.

Det är som en bilolycka, jag vill titta bort men kan inte.
Samt alla "And then he started to move. Like really move..." och "And then he touched me.... THERE..."

Dagens fråga: Hur har E.L. James sex om hon tycker att det är exceptionellt att man RÖR sig under samlaget?

Jag erfor tre konstiga saker igår.

1) Jag klurade ut vem mördaren var i Midsomer Murders en timme före slutet (inte motivet då, men personen)
2) Jag klurade ut vem mördaren var i Mari Jungstedts I denna stilla natt ett par hundra sidor före slutet (inte motivet då, men personen)
3) Jag löste näst svåraste korsordet i Allers på nolltid

Nu undrar jag - kan det faktiskt vara så att det ligger något i det här med hjärngymnastik? Egentligen tror jag ju att det är rena tillfälligheter att både Midsomer och Mari råkade bli som de var just igår (och, i ärlighetens namn handlade det om samma tema gällande mördar-hen) - men det känns faktiskt som om hjärnan fungerar snabbare och starkare än vanligt nu när jag jobbar. Kanske inbillning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka