R
Raderad medlem 6459
Alltså, Moa Martinsson och jag går bara inte ihop. Kan ha att göra med att skolan totalt dödade allt intresse för arbetarförfattarna, i alla fall för mig. Ska eventuellt ge henne en ny chans dock.Har inte läst Ngozi Adichie så kan inte jämföra med henne. Moa Martinsson läste jag för väldigt många år sedan och bär fortfarande med mig de starka kvinnor som hon skildrar. Men kanske går hon inte att läsa längre? Av Doris Lessing tycker jag nog bäst om Katter och de tidiga böckerna i serien om hennes liv (den sista är jättesvår). Jo det mesta av Alice Monroe är noveller. Är det ett hinder?
Yes, noveller är ingenting för mig. Kan inte ens läsa mina favoritförfattare då, förstår mig helt enkelt inte på det.
Äsch, jag litar på dig och testar gärna . Dykvinnan låter ABSOLUT som nåt för mig! Tack för tipset!Jag hoppas att någon av böckerna är okej så jag inte lurat dig
Och just den här har jag inte läst, men efter att ha läst beskrivningen så hamnar den på min "att läsa"-lista och den kanske passar dig med?
http://www.bokus.com/bok/9789100140878/dykvinnan/