Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Haha va gulligt :) Löste en artikel om honom i en tidning jag köpte på bomässan, och han verkade väldigt jordnära!

Gillar också Saker min som behöver veta om världen och Ove, inväntar att Mormor kommer i pocket innan jag läser den.

Ibland när jag läser hans blogg så tycker jag hans konversationer med folk (mest hans fru) påminner om Mullehästens (bloggen) konversation med hans matte ;)

När du väl läser boken, ladda upp med näsdukar. Det behövs massor näsdukar.

Haha, jaaa. Du har rätt i det.

åh, va härligt :) Gillar att få sån bakgrundsinformation!

zaga: Oh, är inte mycket för bloggar, men detta måste jag kolla upp! Borde gå att hitta genom att googla va?

KL

Läser The woman who went to bed for a year av Sue Townsend och är först inte alls road. Blurbarna om "laughing out loud" på omslaget stämmer inte för mig, fast jag skrattar å andra sidan sällan när jag läser.

Men så hittar jag liksom ett lager till i texten och där är hon ganska vass, även om det hon diskuterar är lite förutsägbart ibland. Nu är jag halvvägs och läser ivrigt. Inte minst är persongalleriet bra.

Just den har jag inte läst, men jag älskar Sue Townsend högt och rent. Läste nyligen om Adrian Mole - The Cappuccino Years och läser Drottningen och jag med jämna mellanrum. Och Heja Coventry! också.

Queen Camilla är också fantastiskt rolig, särskilt om man läst Drottningen och jag och känner till det mycket färggranna persongalleriet.

Adrian Mole dyker för övrigt upp hos mig närhelst jag tappar läslusten. Såg av en slump att Cappuccino Years har blivit filmatiserad, måste kolla upp det.

KL

Lite efter alla andra men ändå:

Fallet Thomas Quick av Hannes Rådstam. Är HELT fast!

Jag läste Adrian Mole "på den tiden" och minns att jag gillade dem jättemycket.

Vad gäller den jag läser nu så förstår jag nästan inte hur den INTE skulle kunna bli film:D

Jag har inte läst den! Quick är nog den nyhetshistoria som jag är absolut minst påläst på. Vet inte riktigt varför.

Men du kanske kan svara på något jag funderade över när läste tidningar bara häromdagen: nu bråkar ju experterna om huruvida han ska kunna släppas ut eller inte. Överläkaren på Säter säger att han fortfarande är pedofil. Han ÄR alltså pedofil och har utövat det? Dvs, om man bortser från morden, är han fälld för sexbrott mot barn som han inte tagit tillbaka?

Kl

Jag har läst Mörka Platser av Gillian Flynn. Jag gillade den. Inte lika skruvad som Gone Girl men bra och rätt sorglig.

Har börjat läsa The wicked girls av Alex Warwood men kommer inte läsa ut den. Storyn är att två elvaåriga flickor döms för mord på en liten flicka. De får nya identiteter och springer på varandra 25 år senare i samband med mord som har begåtts på en badort. Som vuxna är de journalist och städerska.

Storyn verkade lovande men är faktiskt inte särskilt fängslande och jag gjorde misstaget att läsa slutet.

Flynn - har du läst hennes debut, Sharp objects? Jag undrar om jag inte håller den för hennes bästa.

Nej tyvärr, jag bara högg Mörka Platser för jag såg den först men tack för tipset.

Han dömdes väl 1970 för att ha "antastat" fyra pojkar. Han var då 19 år, och pojkarna var så pass mycket yngre att man kan se det som sexbrott mot barn. Något av de brotten dömdes som "lustmodförsök".

Sen var det väl något rätt grovt våldsbrott också under någon tidig permission, mot någon vuxen man.

Om han är pedofil, skulle jag hålla öppet, men han är/anses vara homosexuell. Och var som nittonåring "intresserad" av yngre pojkar.

Tack, det var det jag undrade över! Jag är generande dåligt påläst när det gäller just honom.

Jag har närstående kollegor i psykgalningssvängen. Jag gör vad jag kan för att slippa höra deras samtal. :p

För övrigt: redan vid den första domen - som ledde till slutenvård - var man oenig om graden av hans störning. Homosexualitet sågs som en sjukdom då, men man var därutöver oenig om hur pass sadistisk brottslingen var och vilket uppsåt han egentligen hade haft vid "lustmordförsöket".

Det känns helt enkelt som att det här fallet soppade till sig redan från början.

Tydligen ansågs det också att han tidigt hade visat sexuell störning, men det är ju svårt att veta exakt hur man ska förstå det, med tanke på den dåtida synen på homosexualitet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka