Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Äh, nu slipper jag ju i alla fall bli superbesviken om den nu skulle vara dålig! Och så har jag 3 andra böcker "på kö" innan det är dags för Ove, så jag kanske rent av glömmer bort vad du skivit när det väl är dags! :idea:

Ove hade jag inget problem att avsluta, däremot den andra du nämnde där! Inte ens en handfull kapitel blev det där :p

Den sanna berättelsen om Pinocchios näsa.
Är det någon som räknat hur många gånger GW skriver in Supersalamin?

kl

Jag läser visst, ja jag visste inte att den var skriven av henne när jag påbörjade boken men sen vände jag på den ca 100 sidor in och såg namnet på baksidan av boken, J.K Rowlings The Chuckoo's Calling (skriven under den, uppenbarligen, läckta pseudonymen Robert Calbraith).

Såhär långt 115 sidor in så är den rätt trevlig. Inte så att jag vill sträckläsa den men inte heller så att jag somnar av tristess.

Håller fortfarande på att traggla mig igenom ovanstående, tidsbrist är en faktor till att den inte är utlöst sedan länge... men en annan är att boken helt enkelt inte talar till mig, jag känner inget sug att jag måste läsa som jag kan göra med riktigt bra böcker...

Jag ger en bok 50sidor, sen ger jag upp. Finns så mycket böcker att det inte finns orsak till att läsa dåliga :).
Det där är en bok jag ratade.

*kl*
Jag läser "Vi måste prata om Kevin" av Lionel Shriver. Det är svårt att lägga den ifrån sig!

Jag ger en bok 50sidor, sen ger jag upp. Finns så mycket böcker att det inte finns orsak till att läsa dåliga :).

Låter som en bra strategi! Nu har jag bara 44 sidor kvar så kan lika gärna läsa klart...

Den upplevde jag samma sak med! Samtidigt vill man inget hellre än att lägga ifrån sig den ibland ;)

I vissa fall kanske det är uppenbart att en bok inte är läsvärd efter femtio sidor, men inte alltid. Ibland kan det visa sig efter hundra träliga sidor att boken är lysande, tycker jag. Även jag har dock lagt av med att tjurskalligt läsa slut alla böcker bara för sakens skull.

Håller med! Därför brukar jag försöka hålla ut i åtminstone 100 sidor. Om det inte är fullkomligt outhärdligt, förstås.

Ungefär samma här. Jag skrattar lite åt mig själv när jag läser igenom mina bokinlägg på min blogg - det verkar ju som om jag tycker att allt är bra? - men anledningen är förstås att jag inte läser klart sådant jag inte gillar ;)

kl

Läste precis ut Little Bee, som jag fick av min mamma och som tyckte den var såå bra ;) Huh, vilken platt bok, blev jättebesviken. Började bra men sen gick den bara utför. Helt fantasilös, tråkiga karaktärer och fullständigt orealistisk.

Jag har just läst Lex bok av Sara Kadefors som del av GPs bokcirkel. Gillade start och den har nu även blivit nominerad till Augustpriset.

Vet inte riktigt vad jag ska läsa härnäst, denna omgången läser vi en bok per två veckor och nästa omgång börjar nästa vecka. Blev lite sugen på att läsa någon av de gamla klassikerna som står och samlar damm i bokhyllan (läs: sådana jag köpt för £1 "bara för att" men inte kommit mig för att läsa...) typ Great Expectations. Eller så läsa om något av Shakespeare. Eller Nana av Zola som jag gillar skarpt... får peta lite i hyllorna i eftermiddag!

Oooh... Dickens! Zola! Gillar!

Jag har några engelska "läsa -om" klassiker som jag tar fram då och då: Jane Eyre, The Good Companions (inte så känd men mysig!) och David Copperfield.

kl

Dags för nästa bok: American Gods ... får se om den är nått att hänga i granen :)

*kl*

Jag älskade Ove, men den är ingenting emot Min mormor hälsar och säger förlåt. Det är en vidunderlig saga om... Ja, om allt som är viktigt och de omvägar som krävs ibland för att inse det. Det var länge sedan jag läste en bok som drabbade mig på det sättet som mormor gjorde.

*kl*

Jag älskade Ove, men den är ingenting emot Min mormor hälsar och säger förlåt. Det är en vidunderlig saga om... Ja, om allt som är viktigt och de omvägar som krävs ibland för att inse det. Det var länge sedan jag läste en bok som drabbade mig på det sättet som mormor gjorde.

Jag älskade också Ove. Och Saker min son behöver veta om världen. Jesus vad jag skrattade åt den.

Har läst ungefär 100 sidor av Mormor på biblioteket, tänkte gå dit upp imorgon och fortsätta (de har faktiskt ett ex som inte får lånas hem). Början var ju underbar!

Sen är det inte fel att Fredrik Backman är en så sjukt trevlig människa. Missade honom precis på bob så fick inte mitt ex av mormor signerat. Men det ar helt okej med honom att jag skickar boken till honom så signerar han den och skickar tillbaks!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka