Vad läser du just nu? Del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? Del 3

Jag förväntade mig av okänd anledning smör-roman och tycker att den visat sig vara klart bättre än så. En annan typ av aptitlig godisläsning än de deckare jag inte riktigt kan förmå mig själv att sluta sluka.

Musselstranden tyckte jag inte alls om när jag läste den, men efter att ha hört så många hylla den har jag blivit lite nyfiken. Jag minns hur jag trots att det var något med den(språket?) som verkligen retade mig inte kunde lägga den ifrån mig trots att natten blev sen och jag skulle med ett tidigt flyg nästa dag. Omläsningsdags, kanske?

KL

Just nu läser jag Och bergen svarade av Khaled Hosseini. Den känns lite rörig och jobbig att läsa hittills faktiskt, om jag jämför med hans tidigare böcker. Man blir liksom omkringkastad till olika personer på olika platser i olika tidsskeden men utan att det egentligen leder till vad som sägs vara huvudhandlingen (a.k.a det som står på baksidan). !

... och härmed tar jag tillbaka mitt eget uttalande. Den är ju dööösabra ju, och allt hänger ju ihop jättefint! Man ska bara inte vara för trött när man läser - eller när man skriver "recension" heller för den delen...

Kl
Läser även "Borta med vinden", har läst den i min ungdom och jag vet inte vad jag ska tycka, den är ju så rasistiskt skriven så man blir mörkrädd samtidigt som den är lite smårolig att läsa....

*kl*
Jag har tre underbara böcker på mitt nattduksbord. En fortsättning på Rex Mundivalsen av Toni Rhodin (del 1 var jättebra, jag lärde mig massor om resandefolk).
Sedan har jag del två av Nene Ormes fantasyserie. Första boken Udda sträckläste jag, och nu väntar Särskild.
Sist, men inte minst, har jag idag fått mitt signerade exemplar av Fredrik Backmans nya Min mormor hälsar och säger förlåt. Blir en bra höst, detta!:)

Nu kanske ni kommer att skratta åt mig,
för jag läser faktiskt Klara-serien av Pia Hagmar! :D
Skitsamma att det är för barn, sjukt mysiga hästböcker ju!
Inget slår Britta och Silver dock! :)

Ps. Jag har inte läst tråden, bara TS. Ds.

Senast ändrad:

Äsch, Klara kan man läsa hur mycket som helst ju! Jag läste om alla böckerna senast förra sommaren, bara för att jag kunde. Nostalgi blandat med bra historier (för de är ju verkligen bra!) slår sällan fel :D

kl

Jag håller på med José Saramagos Baltasar och Blimunda för femtioelfte gången. Jag VILL igenom den, men jag tycker att det är så jobbigt med de här meningarna som pågår i flera sidor. Jag orkar inte hålla fokus när meningen aldrig tar slut. Är det någon som har ett tips? (Förutom att låta bli att läsa då;))

kl

Jag läser "På det fjärde skall det ske" av Kajsa ingemarsson :p Ett femkronorsfynd på erikshjälpen :)
Gillar inte handlingen direkt, men stör mig så på hubvudpersonens beteende (det är nog meningen..) att jag vill läsa klart bara för jag hoppas hon får lite vett i skallen tillslut :p

KL

Jag läser Gone Girl av Gillian Flynn, som jag sprang och köpte omedelbart efter att ha läst den här recensionen.

För medan ”Gone girl” rent spänningsmässigt är en klassisk bladvändare – en sådan bok som får en att fortsätta läsa och läsa och läsa tills man har grus i ögonen och klockan blivit mitt i natten – lyckas hon också gestalta både medelålderskris och äktenskapsdito med ett exakt och obevekligt handlag (för att inte tala om hur väl hon skildrar finanskrisen och dess följdsjukdom mediekrisen).

Precis så! Jag är inte besviken.

Den hittade jag på loppis idag för två spänn! :)

Denna och nästa vecka läser vi Hanna Nordenhöks Det vita huset i Simpang.

Parallellt läser jag Kungens lilla piga av Ulla Trenter, och igår började jag bläddra i några gamla Bert-böcker :D

Och nu var den utläst.. Vet inte vad jag tycker riktigt, den fångade mig ju helt klart, men direkt bra hade jag nog inte kallat den heller :p

KL

Jag har precis läst ut "Brev hem" av Sylvia Plath. Har inte följt tråden så vet inte om någon annan här har läst den precis. Är som titeln säger brev som Sylvia Plath skrev hem till sin mamma tror det var mellan 1956-63.

Många funderingar som kommer upp, då Sylvia begår självmord en vecka efter sista brevet hem till modern....

Jag hörde hennes "Glaskupan" som radioföljetong för några år sedan och lade då namnet på minnet, nu blev jag sugen på att läsa den boken också.

Nu ska jag bläddra igenom tråden och se om det finns några roliga boktips!

Visst är den bra!!!

Ja!!! :bump:

Inte jag heller, läste den i våras. Tror jag läste någonstans att den ska bli film.

Åh, och jag som just igår tänkte att det hade ju varit kul, men att jag verkligen inte tror att den passar sig som film! Det känns som att det är alldeles för lätt hänt att det bara blir ännu en platt deckare/thriller i högen av alla sådana filmer som redan finns, som att den lätt kommer att förlora sin charm och unikhet (är det ett ord?) då liksom... Nä, vissa historier är gjorda för att läsas och inget annat!

Kl

Och nu blir det "Agaat" :) Inköpt på bokmässan, på tips av denna tråden vill jag minnas :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka