Vad krävs av en cowhorse

ishmanda

Trådstartare
Sitter och funderar.

Finns det bra cowhorses som inte är quarter eller paint? :confused:
Och om man har en häst hemma som man funderar påatt kanske använda på kor, Vad krävs av denna häst? Vilka egenskaper bör den ha för att bli bra?? :confused:

Tycker det verkar roligt med kor, Men ägen ingen quarter.........:angel:
Lägg gärna in bilder eller filmer på cowhorses som inte är quarters

Sv: Vad krävs av en cowhorse

vill träna min pålle på kor oxå, då jag tycker det verkar sk*t kul :D
egenskaper tror jag han har, han tycker grannens kor är super intressanta sen vallar han runt de andra hästarna i hagen :p
Tror inte det måste vara en Qh el Paint för att bli en cowhorse, men det underlättar nog då dom har det naturligt då dom är avlade för det. Vet en appis hingst som tävlas i cutting där jag bor. Så andra raser finns det ju mer är de ovan nämnda :)
attachment.php

hittade denna videon: http://www.youtube.com/watch?v=h0Rhd6zLzV8
helt underbar häst :love:

Senast ändrad:

Min nordsvensk har jobbat en del med kor nu när vi har henne nära en bonde jag känner!

Hon tar dem smidigt och duktigt.

Det spelar ingen roll vad man har för ras så länge den är smidig och vändbar (180cm halvblod går nog bort då :angel:).

Cool U-Tube film, balls´y, that buff get´s piss´d off and attacks that buffallo boy would be in a world of hurt as he´s got no place to go with that other buff right behind him.
Remindes me of Londesome Dove, Gus and Pei on the Montana plains looking at the last of the buffallo, Gus say´s:
Let´s chase em.
Pei, why.
Gus, for fun.
Pei, them bull´s can hook ja, one of them hook´d ol man Barlow.
Gus, well, ol man Barlow was a slow thinker...like some I could mention.
Pei, well, he was a slow mover after that buff got done with him.

Arizona

många häster gå bra på ko. Arab´s kan vara lita spooky.
kall blod funger jätta bra, dom är rätt stadig, inte så snab i vandning men lung och säkert.
Arizon

Vad menar du med använda på kor? en cowhorse är för mig en häst som går Working cowhorse och en sådan bör först vara solid i alla reiningmanövrar och vara lydig. Det är ingen nackdel om hästen sätter väl under sig och kan vända hysat snabbt ;) Har hästen dessa egenskaper spelar rasen mindre roll

Malin

Liknande trådar

Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 116
Senast: MML
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 873
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025