Vad kostar Inridning?

stallhh

Trådstartare
Har en 04:a jag inte hinner med att rida in ordentligt själv,hon är skrittad några ggr.
Funderar på att lämna iväg henne till nån som kan rida in ordentligt så jag kan visa henne vid 3-årstestet.
Vad kostar inridning och hur länge brukar man lämna hästen där?
 
Sv: Vad kostar Inridning?

Det är nog väldigt olika.
Min 3-åring hade jag ridit en hel del själv innan jag lämnade iväg honom. Även mycket hanterad o motionerad i allt övrigt för att han skulle ha lite muskler.
Jag lämnade iväg honom en månad till min tränare (iofs bara för att vi skulle flytta o kände att tiden inte riktigt räckte till) och det kostade runt 5 000:-.
Jag har ju sett mycket billigare oxå men frågan är vad man får för pengarna?
En unghäst är ju så lätt att "fördärva"!

Jag hade min kuse på nära håll, var o kollade när tränaren red, red själv några gånger för henne + att jag var där o pysslade om honom en hel del oxå! Det kändes bra för mig :)
/Anna
 
Sv: Vad kostar Inridning?

beror ju helt på till vem och vart i landet du skickar den.

en känd ryttare tar själklart mer än en annan.
och i sthlms området tillexempel så kostar det ca 4000-7000 kr att bara ha hästen uppsatllad så lägger du till några tusen för själva ridningen och hanteringen...
 

Liknande trådar

Träning Hur brukar ni göra med era unghästar? Rider ni in själva eller lämnar iväg? Har ni egna system eller följer ni en ”standardmall”? Vid...
2
Svar
21
· Visningar
1 517
Senast: miumiu
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 355
Senast: Sesca
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
969

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp