Vad kostar hunddagis?

Sv: Vad kostar hunddagis?

Räkna med 2000-2500:- / mån för en heltidsplats

Det är väldigt stor skillnad beroende på vart man bor.
Jag har min hos dagmatte och betalar 1200/månad.

Ok, tack för svaren.
Det summan x 2, det blir en hel del :o
Får göra som Piru och bygga hundgård :)
Har en gamma lekstuga, det kanske går att sätta in en hundlucka :idea:

Ok, tack för svaren.
Det summan x 2, det blir en hel del :o
Får göra som Piru och bygga hundgård :)
Har en gamma lekstuga, det kanske går att sätta in en hundlucka :idea:

annars kanske man kan hitta någon snäll dagmatte som har lust att rasta hundarna:) om man hittar någon man litar på med förstås!

Det skulle vara det bästa men i dagsläget känner jag inte till någon som skulle kunna passa dem. Tror inte jag skulle kunna lita på någon okänd. Har ganska stora hundar. Får kolla nu i höst, vinter hur ofta jag behöver åka hem.

Det skulle vara det bästa men i dagsläget känner jag inte till någon som skulle kunna passa dem. Tror inte jag skulle kunna lita på någon okänd. Har ganska stora hundar. Får kolla nu i höst, vinter hur ofta jag behöver åka hem.

Fast okända på hunddagis hade du litat på? ;)

Om du hittar en bra dagmatte så är det super!
Nu har jag himmla tur och har hittat ett perfekt "dagis" till min hund. Min vovve är visseligen en liten hund och rätt så väluppfostrad så ett aktivit pensionerat par passar honom alldeles utmärkt. :D Han får 1,5-2h proemader dagligen och en gång i veckan har han även hundkompis på sitt dagis att busa med. och inte betalar jag mycket heller. Blir ca 400:-/månaden (ca 75%). Jag la ut en annons på Bl**et och fick några svar som var intressanta. Kan vara värt ett försök. Du lär få en lyckligare hund, om du hittat någon dagmatte/husse som passar, än att hunden ska sitta i hundgård dagarna lång och ligga och vänta på att matte och husse ska komma hem.

Jag jämförde med att lämna till en hemma-mamma och ett dagis (för barn) De med dagis brukar vara mer än en och dessutom ha utbildning.

Och jag har stora och ganska ouppfostrade :crazy:
Tror inte en pensionär skulle kunna gå med dem :o

Men det är som ni säger om man hittar ett riktigt bra ställe hos någon skulle det vara ypperligt. Men de skulle ha lika roligt på ett hunddagis där det händer lite. Tråkigast är nog som sagt att sitta i hundgård i 8 timmar :(

Idag åker jag hem ibland efter halva dagen + att mina barn slutar tidigare ibland (fördelat på tre barn). Nu börjar minsta flickan gymnasiet på annan ort, äldsta börjar jobba så jag tappar lite där och jag vet inte om jag kan åka hem och jobba hemma fem dagar i veckan. Därför börjar jag titta på lite andra lösningar.

Det finns ju dock andra personer än pensionärer som kan vara hundvakt också. Fick bla svar av en som var döv och var hemma på dagarna som hade många års erferenhet av olika hundar.
Även en förtidspanionerad herre som utan problem skulle kunna hålla emot även en stor hund.

Annars får du väl se till att uppfostra hundarna lite så även en pansis kan promenara med dom :angel: :p

Det finns ju dock andra personer än pensionärer som kan vara hundvakt också. Fick bla svar av en som var döv och var hemma på dagarna som hade många års erferenhet av olika hundar.
Även en förtidspanionerad herre som utan problem skulle kunna hålla emot även en stor hund.

Annars får du väl se till att uppfostra hundarna lite så även en pansis kan promenara med dom :angel: :p

:D Har jag tur så kanske jag hinner med det till början av september :angel: :cool:

Jag jämförde med att lämna till en hemma-mamma och ett dagis (för barn) De med dagis brukar vara mer än en och dessutom ha utbildning.

Ah, men det finns dagmattar som har hundkunskap också. Men kanske inte har möjlighet att skaffa egen.

Vad är skillnaden mellan heltid och halvtid ?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej. Jag jobbar småskaligt med hundpassning i mitt hem, tanken är att öppna hunddagis om något år. Men något jag funderar över. I...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 628
Senast: Lillefrun
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 915
Senast: Mirtai
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 166
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 581
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka