Vad kostar er hund i månaden?

Toya

Trådstartare
Typ av hund
Mat
Försäkring
Ev. dagis/dagmatte

Övrigt?

Hur mycket lägger ni undan för oförutsedda händelser, kurser, annat?

Sv: Vad kostar er hund i månaden?

Typ av hund: Golden Retriever
Mat: ca 600 kr/ månad (inräknat tuggben, hon äter Royal Canins maxifoder ca 550 kr/15kg)
Försäkring Betalar halvårsvis, men tror den ligger på runt 160 kr/månad. (agria)
Ev. dagis/dagmatte: Jag pluggar på distans så behöver inget sådant. Ibland har svärföräldrarna ställt upp som hundvakt om det behövts.

Har själv betalat för valpkursen, 1500 kr. Men eftersom studiemedlet är litet så får vi se hur det blir med övriga kurser.
I sommar är det dags för hennes HD/AD röntgen, och den har jag tänkt önska mig i födelsedagspresent :crazy:.

För oförutsedda händelser har jag inte så mycket, men vet att jag kan låna av sambo eller föräldrar om det skulle hända något.

Golden retriever tik 4 år

Mat: ca 400kr
Fodertillskott (olja m.m): 150kr
Schampo m.m: 100kr
Försäkring: 230kr
Hunddagis: 2200kr
Godis och leksaker: 100kr
Kurser: ca 2500kr/år
Vet.vård: senaste halvåret ca 4000kr (tack vare försäkringen)

Min hund visade sig ha allergi mot kvalster.

Min första hund slutade vet.räkningen på totalt 11 000kr (med samma kostnader i övrig som hunden beskriven ovan) och avlivning vid 4år för ca 3000kr
Min andra hund hade höftfel och pålagringar, vet.räkning plus avlivning ca 5000kr. Blev 2 år.

Glöm inte bort att ha en buffert (av något slag) OM hunden visar sig vara otursdrabbad. Minst 5000kr tycker jag om du har hunden BRA försäkrad. Finns försäkringar som täcker även mediciner, reskostnader, rehabilitering och i de värsta fallen det behövs även avlivning.

Oj..

Har en schäfertik på 3 år och en terrier på 13..vi ska se

Grima (schäfer) äter för ca 600 i månaden uppskattningsvis
Försäkringen går på ca 230 kronor
Säg att jag lägger 500 kr på övrigt

Harley äter för 160 kr i månaden, försäkring betalar päronen
500 på övrigt