vad kostar det? -snabbt tack-

C

Cronis

Ställer en fråga åt en kompis, hon har inte nån användare här.

Hon undrar va det kostar ungefär att ta bort en ink. Hennes häst har en ink.
Och hur brukar man ta bort den?
Normalt bränner man väl?
Eller skär man? Hon hade pratat med en vet. som skulle skära, men då skulle hästen stå i 2 veckor efter ingreppet.
Skulle oxå vaccinera med nått som hette "BCG" ??
 
Sv: vad kostar det? -snabbt tack-

En jag känner tog bort en ink på sin häst på klinik i Mantorp. Hon sa att det kostade 3000 :- . Jag vet inte om försäkringen täckte det.
 
Sv: vad kostar det? -snabbt tack-

Sitter inken så att den är till besvär? Växer den?
Om inte, så kanske det är onödigt att ta bort den. Inkar har ju en tendens att komma tillbaka, så om ett par år så måste den kanske opereras bort igen i så fall.

Min gamla häst hade en ink som satt under magen - tre gånger blev den bortskuren, sen gav jag upp .... Men ingreppet som sådant var relativt enkelt. Det gjordes hemma i boxen med hästen lokalbedövad. Redan senare samma dag kunde hon gå ut i hagen, och dagen efter reds hon som vanligt.
Priset minns jag inte, det är några år sedan, skulle tro det gick på mellan 1000 och 1500:-
Det är dock inte alla veterinärer som tar sig på att göra ett sådant ingrepp på stall.
 
Sv: vad kostar det? -snabbt tack-

Det är inte min häst som har den, det är min kompis häst.

det enda jag vet är att den sitter typ vid sadelgjorden och att den är "i vägen"
 
Sv: vad kostar det? -snabbt tack-

Jag har just opererat bort ett 15-tal inkar på min häst, det största var stora som tennisbollar. De satt på insidan av låret och man var därför tvungen att söva min häst. Det kostade ungefär 10 000:-, med allt utom resan förståss. Mitt försäkringsbolag betalade den största kostnaden, så där hade jag tur.:smirk:
 
Sv: vad kostar det? -snabbt tack-

Min hästs ink kostade en 3- dagars Finadynekur.

den satt i armbågsvecket o för 5 år sedan så åt flugorna på den, så att den blev inflammerad- elefanttutte.

Trodde att hon skulle få tillbaka den o att infl. skulle upprepa sig varje sommar, men den är- all gone.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 058
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 290
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 936
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp