Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske ska tillägag varför jag frågar.
Jag får liksom inte alltid ihop det med vilken stallhyra man tar ut gentemot den faktiska kostnaden man har för att utföra alla dessa tjänster.
Jag tycker alltså att det i många fall tas ut en alldeles för billig stallhyra.
Nej, det är väl just det som jag också räkna ut.
Har funderat i omgångar på att bygga upp en finare anläggning för bl.a uthyrning.
Men det går ju inte att ta betalt för vad det kostar.
Häst ska man ha men betala ska man inte..
Bör motionsridning betinga en högre timpeng än stallarbete och i så fall, varför?
Jag tar ca 1000 kr/månad/häst, för utsläpp, 4 fodringar/dag, täckesservice och insläpp. Mockning 20 kr/dag. Jag misstänker att jag är rätt billig! Det är svårt att sätta pris på stallarbetet...1600 kr/mån är kallhyra+fullskötsel. Tycker det är ett rätt bra pris om jag skulle ställa upp hästen själv.
Man kanske borde ha startat hunddagis istället!
Dom enda som värdesätter servicen är de som haft eget stall, de är väldigt tacksamma.
Ja, jag njuter av att nu ha hästen uppstallad till en kallhyra av 1200 inkl ridhus, in/ut alla dagar i veckan, täckesbyte, 4 ggr fodring. Det enda som inte ingår är mockning.
När jag hade egen gård hade jag aldrig tid att rida så mycket som jag gör nu, och inte är det särskilt mycket dyrare heller...