Vad kostar det att fixa ägarbyte hos SGC?

Sv: Vad kostar det att fixa ägarbyte hos SGC?

varför skulle det kosta något?? det ligger väl i deras intresse att få in ägarbyten?

Saxat från www.galoppsport.se: Fyll i samtliga uppgifter i blanketten "Försäljningsanmälan" och sänd den omgående tillsammans med "Registrering av ägare/uppfödare" om så behövs (se nedan) till SG.
Om blanketten inkommer senare än 30 dagar efter försäljningen debiteras köparen en förseningsavgift på 500 kr.

Dessutom från www.galoppsport.se: Ett hästpass kostar 625 kronor inkl. moms.

Tack o bock!

Letade runt där men hittade inget på egen hand. Att passet kostar 625:- hade jag läst någon annanstans.

Det är 5 år sen jag köpte hästen, o förra ägaren är inte heller registrerad utan han som importerade hästen för 8 år sen står kvar som ägare.
Jag har för egen del inte tyckt att det var särskilt viktigt att jag står reg. som ägare hos SGC - han används ju endast som ridhäst o är inte ens startad.

Jag har dock i mina papper en underskrift från den första svenska ägaren på ett ägarbytespapper, samt kvitto sen jag köpte hästen.

..Jag kan säga så här... det lönar sig inte att saxa/kopiera info från hemsidor eller fråga i forum, för de är knappt på det klara ens på SGC själva vad som gäller. det är alltså slöseri med tiden att göra ngt annat än att fråga SGC, och se till att ha deras svar i skrift, via mail....

ang försenings avgifter för ägarbyte osv, så gäller det om hästen fortfarande är aktiv inom galopp sporten... annars bryr sig ingen om ägar byte, förutom att nu då alla måste förnya pass, så måste ägar byte ske för att nytt pass ska utfärdas....

som sagt - MAILA SGC med frågor och se till att spara det skriftliga svaret... för de är ganska så virriga även där - har fått MYCKET olika svar från flera stycken på SGC, så de har som sagt inte allt riktigt klart för sig ens internt.. ;)

Det är just det jag har hört o blivit skrämd av....

Men jag ska kontakta dem. Är dock inte så pigg på att skicka dem alla originalhandlingar.... men man är väl tvungen.

Finns det inget annat alternativ för "ridhästgaloppörer"?

Nä jag håller med, är inte heller pigg på att skicka orginal... dessutom fattar jag inte, de sa att de tar de gamla sidorna med vaccinationer från gamla passet och nitar in dem i det nya. sa att det syns tydligt att de är nitade från annat ställe och inte "hör" till det nya passet.

ställer mig då frågan hur 17 nåt sånt kan vara legitimt? om det nu är så noga med nya regler för slakterier osv ang medicinering och vaccinationer osv osv - slår mig inte som direkt bulletproof att ha nitade sidor från nån annan stans i ett nytt pass... man kan ju förväxla/nita in hur mycket fel info från fel häst som helst? :confused:

Om du hittar nåt annat ställe än SGC att skicka in till för ridhäst fullblod vill jag GÄRNA veta om det :D :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 786
Senast: Milosari
·
Samhälle Behövde mitt pass idag, ska inte resa men ska förnya bank-id och där godkänns inte körkort som id. Döm till min förvåning när mitt pass...
Svar
11
· Visningar
907
Senast: MiaMia
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 919
Senast: TantAgda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
271
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka