Vad kostar det att bygga nytt stall ?

L

lata_ungen

Vad kan det kosta att bygga ett stall, innehållande 2-3 boxar, spolutrymme, och sadelkammare ? Det behöver inte vara så märkvärdigt, bara alla måtten är godkända osv.

Sv: Vad kostar det att bygga nytt stall ?

Det är en fråga som är omöjlig att svara på egentligen. Om köper ett färdigt stall för montering så går det ju ganska lätt att säga vad just byggsatsen kostar.
Men allt annat beror ju helt och hållet på vilka förutsättningar som gäller. Saker som hur mycket måste marken bearbetas innan man kan gjuta grunden/plattan. Hur långt det är till vatten och el kabel och ledningsdragning kan bli väldigt dyrt. Om finns avlopp i närheten eller om man måste göra ett eget.
Nästa bit som spelar in är hur mycket man kan göra själv och i vilka material man ska göra det. Sedan kommer biten med till vilka priser man kan få tag i materialet.

Men mellan tummen och pekfingret så från ett enkelt lösdriftsstall som man bygger helt själv med billigt material till ett med boxar som man har hantverkare till att bygga och köper allt material till normalpriser så kommer det att ligga mellan ca 30 000 till runt en miljon. Kanske mer om det blir mycket markarbete och kabel och ledningsdragningar.

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 485
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 962
Anläggning Finns det någon firma ni kan rekommendera? Gäller Dalarna. Vi har tänkt att bygga ett litet stall med 2 boxar med engelska boxdörrar...
Svar
1
· Visningar
556
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 830
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31