Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du en stavmixer? Jag har ett busenkelt sopprecept som går fort och är lätt att variera. Håller tre-fyra dagar i kylskåp.
- Olja och vitlök i botten på en kastrull. Värm upp.
- I med valfri rotfrukt eller grönsak samt ett halvt glas vatten
- Låt kok till frukten mjuknat. Eventuellt kan det behövas mer vatten för att mjuka upp t.ex. potatis.
- Mixa slät med stavmixer och späd till lagom konsistens med grädde.
- Krydda efter tycke och smak. Riven parmesan är väldigt gott i.
Skulle en stavmixer göra det lättare för mig att laga mat osv? Jag har ingen sådan nämligen. Jag fick en gammal av min far (för han använde den aldrig) och när jag testade att mixa hallon med den så började den ryka...
Om en stavmixer är bra att ha, hur vet jag att jag köper en bra sådan och inte ännu en som börjar ryka vid minsta ansträngning? Hur mycket behöver det kosta för att en stavmixer ska vara bra?
Skulle en stavmixer göra det lättare för mig att laga mat osv? Jag har ingen sådan nämligen. Jag fick en gammal av min far (för han använde den aldrig) och när jag testade att mixa hallon med den så började den ryka...
Om en stavmixer är bra att ha, hur vet jag att jag köper en bra sådan och inte ännu en som börjar ryka vid minsta ansträngning? Hur mycket behöver det kosta för att en stavmixer ska vara bra?
Samma här. Lagar mycket varierad mat och använder aldrig mixer eller elvisp.Vänta med att köpa prylar tills du kommit igång med matlagningen och ser vad du behöver. Jag har varken stavmixer eller elvisp och saknar dem inte heller eftersom jag sällan lagar den typen av mat.
Nu har jag köpt en svamp-/frukttork!
Det kommer jag också att göraDet bästa med torken är att man kan göra prima hundgodis...
Ofta när jag kollat ingredienserna i sådant så är det väldigt tveksamt innehåll, dessutom är det i princip omöjligt att hitta glutenfritt. Jag lagar gärna mat från grunden, både pga hälsa och ekonomi, så jag försöker i möjligaste mån att inte köpa på mig mer färdiggrejer än tex qournfärs (som jag blandar med en enorm mängd andra saker). Någon gång ibland som nödmat kan det säkert vara ett bra alternativ!Men kan du inte köpa fryst mat och ha, om du inte vill laga? Typ falafel, pyttipanna och vegetariska köttbullar? Koka glutenfri pasta till och klart?