Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Homozygot för fuxanlag blir den inte, fuxanlaget är recessivt och det är dominanta anlag som blir homozygota. Alla avkommor blir inte fuxar, bara om den betäcks med en fux. Betäcks den med en brun utan fuxanlag blir det ingen fux. T.ex.
Däremot gulanlaget är dominant och där är en dubbelgul homozygot eftersom alla avkommor blir gula oavsett pappans färg.
vad betyder zebra don roan?
Nej, det är inte riktigt så enkeltKubina:
Amos blir till 100% fux. Han kan inte bli läderfux ( kallas för silverbrun nu) Då hans mamma är ljusbrun och hans pappa är mörkfux. För att avkomman ska kunna bli läderfux (silverbrun) så MÅSTE antingen mamman eller pappan vara det. Hingsten Toxid 11784 som godkändes föra året som 3 åring är läderfux (silverbrun)
Hans pappa är Tonid (mörkfux) och hans mamma Vira 115421 är läderfux (silverbrun) som har fått den fägen genom hennes pappa Verong 11592
Jag skulle gissa en black med zebra-ränder på benen och så är den dessutom stickelhårig eller konstantskimmel.
Det är 50% chans att avkomman blir prickig.Mitt sto är vit med svarta prickar främst på bak partiet..även några fläckar i ansiktet och på sidorna,men mindre.Hon är korsning ardenner/ knabstrupper.hennes mamma är ardenner-Blå skimmel och hennes pappa är knabstrupper-tigrerad med rejält mycket prickar.Hon är betäckt med en welsh av cob typ hingst som är brun (svart man o svans)med bläs och någon vit strumpa om jag inte minns fel..Har för mig hans mamma var isabell men minns inte exakt.kan ha varit väldigt ljus fux..vad tror ni mitt föl får för färg? är prickarna väldigt ärftliga? vore ju skoj med några prickar..
Som grundfärg finns inga undantag.*kl*
kan fux+fux alltid bara få fux? eller finns det några undantag?