Vad jag känner mig dum

M

marina w

Var hos equiterapeut med min häst i veckan. Då sa hon att hon tyckte att han var väldigt kort i fötterna och sen till min häpnad såg jag att han är kortare höger fram än vänster:eek: Hur kan jag ha missat att se detta:confused: Kan hon ha verkat så galet, man börjar ju undra:crazy: Hon tyckte även att han var väldigt låg i trakterna. Nu ska jag på hennes rekommendation ta hem en hovslagre som kommer långväga härifrån. Usch man känner sig så dum men man litar väl för mycket på att de ska kunna sin sak. Har aldrig kommit på tanken på att kolla om ena foten är kortare än andra. Han hade faktiskt lite puls på det benet med:cry: Hoppas den andra hovslagaren kan komma på nån lösning. Nån som har varit med om nåt liknande?
 
Sv: Vad jag känner mig dum

Det är jättevanligt faktiskt, jag har en hemma nu som går och haltar pga att hovslagaren tyckte att hon skulle skos "som alla andra" han skor. :crazy:

Att hon inte sliter sina trakter togs inte hänsyn till trots att vi påtalat det många ggr, sist fick han ringas in extra efter 4 veckor påga att hon hade helt absurda hovvinklar (nästan tendens till bockhov vilket hon aldrig haft innan under 9 år)

Argumentet var: "Hon måste kunna galoppera, hon är ju ingen travhäst längre" :crazy: Hästen hade superlätt för att lära sig båda galopperna under tiden hon tävlade.
 
Sv: Vad jag känner mig dum

Ja det e inte alls kul:( Han som har blivit så fint musklad och nu får han stå och jag vet inte hur länge:cry: Hoppas att hon kan komma på nåt, för han känner sig nog lite bortglömd nu, det e han bra på att visa:smirk: Hoppas att det ordnar sig med både våra hästar snart, det tror jag allt:smirk:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
789
Senast: Mandarinen
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 259
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 244
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp