Vad innebär V.Pr.St.?

jennyjenny

Trådstartare
Det är på en saluhäst-sida som jag ser att några ston har den beteckningen bakom sitt namn. Jag antar att det är något med statspremie? Och det motsvarar då SWBs diplomsto? Men vad betyder förkortningen exakt?

Är det med ridprov eller bara exteriört?

Sv: Vad innebär V.Pr.St.?

Ett sto som tilldelats Verbandspremie har visats för stamboksföring som 3-åring och fått höga poäng. Stoet har bedömts liknande vårat 3-årstest men ingen hoppning och inget ridprov, bara exteriör och gångarter.
Ett sto som inte riktigt når upp till poängen för Verbandspremie kan till delas Bezirkspremie.
För ett sto ska tilldelas statspremie krävs också ett stotest med krav på vissa poäng för att få denna premie.

Sv: Vad innebär V.Pr.St.?

Ok ,intressant, tack! (hoppades att du skulle dyka upp här och reda ut begreppen :) )

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 583
Senast: ako
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 746
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu har det gått tre veckor sedan Kryza gjorde illa sitt knä. Som det ser ut kommer hon förhoppningsvis opereras i slutet av september...
2
Svar
23
· Visningar
4 899
Skola & Jobb Jag får börja med att jag trivs ypperligt med mitt nuvarande yrkesval! Jag jobbar som medicinsk sekreterare och favoritsysslan där är...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 021
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar