Vad innebär två faser?

G

Gisburne

Har läst igenom en del proppar nyligen och det står ofta att klassen rids i två faser. Och sen kostar det exempelvis "130+0/80+0", vad betyder det? Så stod det aldrig i propparna när jag var aktiv på tävlingsbanan fram tills för sisådär 10 år sen! :angel: :confused:

Det märks att det var ett tag sen jag höll på med hoppning på allvar... :o

Sv: Vad innebär två faser?

Två faser innebär att fas 1 det är grundomgången, är man nolla i den fortsätter man till fas 2 och det är omhoppningen.
Det finns vissa klasser där det bara är "en fas" - försöker förklara så bra som möjligt!

Hoppning i två faser är som det var förr; grundomgång och omhoppning.

Ang priserna, tex då "130+0/80+0" så betyder det att om man startar avd A så betalar man 130 kr och om man startar avd B kostar det 80 kr. Avd. A = två faser, Avd B = bara 1:a fasen.

Tack hörni! Det var ungefär så jag trodde att det var, men man blir ju helt snurrig när det bara är sifferkombinationer och förkortningar överallt! :angel:

:bow:

*kl*
Jag som bara hoppar för skojs skull hemmavid undrar lite som samma sak som TS....Vad betyder Två faser A:0/A:0, får man ny startsignal om man är felfri eller rider man omhoppning direkt?

(Och nej, jag ska inte tävla...)

Två faser innebär att banan består av två banor men andra fasen är ingen omhoppning. Hinderhöjden ligger på samma höjd i bägge faserna och de kan ha olika bedömningar även om A:0 nog är vanligast.

Avgiften som står kanske 80/30 anmälningsavgift/startavgift
anmälan betalas samtidigt som du anmäler dej o sartavgiften betalas på tävlingsplatsen.
Lycka till

Liknande trådar

Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
44 449
Senast: Artline
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
16 215
Senast: LenaH
·
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 824
Senast: Björk
·
Skola & Jobb Mina kollegor och jag kommer från totalt 6 olika länder, så det tenderar att bli väldigt intressanta diskussioner om kulturella...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 159
Senast: Anders
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Inredningstråden nr3
  • Vegansk efterrätt?