Vad i helv..e är detta?!!!!!

Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

:eek: Dom är ju verkligen inte rädda om sina hästar... :mad:

Har aldrig sett något sådant innan, men precis som med rodeokalvarna är det rena turen om ingen blir skadad. De ramlar ju från full galopp, ofta rakt ned på huvudet.

Syntes också att flera varit med om det innan, de tvärnitade när de kände repet och backade ut det istället.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Vad i hela jävla helvetet??? :eek::eek::mad::mad:

Orkade bara titta några minuter, vad är det för hjärnlösa, testosteronstinna idiotmänniskor som tycker att sånt här är kul??
Vad är syftet?

*morr*
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

jag förstår inte meningen med det... är de en tävling, en kul grej eller tämjer de sina hästar på det viset? !

helt sjukt är de iallafall!!

i mina ögon är det djurplågeri...
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Rena rama djurplågeri!!!! Fruktansvärt! Orkade inte titta många sekunder.
Fattar inte vad det går ut på???
Stackars stackars hästar!!!!!!!! :cry:
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

För oss som inte har lust att öppna länkar utan att veta vad som visas. Kan någon förklara vad det är på filmen?
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Hästar släpps en och en lösa utan ryttare i full galopp över ett fält. Efter cirka 20 meter står två män med ett rep mellan sig liggande på marken. När hästen kommer i full galopp spänner de repet varpå hästen ramlar huvudstupa i full galopp. Helt fruktansvärt och jag orkade inte se många sekunder. Till synes helt meningslöst och djurplågeri i mina ögon.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Helt sjukt hur folk kan bete sig så mot djur! Skrämmande!
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Va fasen håller de på med:eek: Vad ska det vara bra för???

Som jag ser det så visar det ett gäng med karlar som står på vardera sida med rep. Man jagar iväg en häst åt gången mellan dessa tokar som spänner upp repen som snubbeltrådar och kastar snaror runt benen på hästen så den snubblar, voltar omkull och när hästen kommit upp på benen igen och springer iväg så spänns ytterligare rep upp och den faller omkull en gång till.
Flera hästar voltar runt så illa så man tror nästan att de bryter nacken. Fy faan!!!!!!!
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Traditioner, traditioner, traditioner:mad: Rodeo, slänga ut getter från kyrktorn, tjurfäktning, hästslagsmål, tuppfäktning, hundkamper, tjurrusningar och så detta då (finns ju många fler traditions/kulturellt bundna "sporter" som involverar djurs lidande men detta var i alla fall några exempel)... Skit är det!!!
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Tydligen så är det i Argentina och det är en uppvisning i hur man fångar vildhästar.
De argumenterar att om man fångar dem på detta sätt så skadas de inte till skillnad från att fånga dem med rep runt halsen.

Själv mår jag bara illa.....
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Tydligen så är det i Argentina och det är en uppvisning i hur man fångar vildhästar.
De argumenterar att om man fångar dem på detta sätt så skadas de inte till skillnad från att fånga dem med rep runt halsen.

Själv mår jag bara illa.....
ja, kanske är det så att skaderisken är mindre. Men varför visa upp skiten som någon sorts jäkla machosport?
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Fast titta på varenda rodeo - när de kastar lasso och fångar kalvar. Det är samma sak. Hela kalven lyfter från marken i många fall. Rena turen om de inte bryter nacken.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Men va i Sa-an!!!
Blir alldeles kall i kroppen och illamående när jag såg det:eek:
Va är det för idioter!?
Hur kan dom tro att det är mindre risk för att hästa ska bryta nacken så där?
Man såg ju att en landa på huvudet som veks åt fel håll, den hästen fick man inte se kliva upp:cry:

Det är ju inte så jäkla konstigt det bli skador på djuren när dom tokjaga och stressa dom, stackarna springer för sina liv.
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Verkar som att vissa hästar varit med förr då man ser att dem självmant stannar när dem känner linorna runt benen... Fruktansvärt att folk kan tycka sånt här är underhållning...
 
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Fast titta på varenda rodeo - när de kastar lasso och fångar kalvar. Det är samma sak. Hela kalven lyfter från marken i många fall. Rena turen om de inte bryter nacken.
Ja, jag nämnde även rodeo som en sån sport i ett inlägg längre upp. Tycker inte att det är en okej sport heller. Vissa sätt att fånga djur har sin grund i hur man kan få med sig fångstredskap och hur man på mest praktiska sätt kan fånga djuret i det vilda. Det är när det övergår till sport på en arena som jag protesterar, och självklart när man inte tar till sig ny kunskap/teknik som gör att djurfångsten kan ske på ett för djuret bättre sätt.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad i helv..e är detta?!!!!!

Håller med. Gamla traditioner som inte har något värde idag hänger kvar.

Tänker mest att det syns så tydligt hur stor skillnaden är mellan djurarter. Det är sällan jag ser någon upprörhet över kalvarna som kastas omkring och bryter både ben och nackar, förutom på någon anti-rodeosite kanske. Med så görs samma sak emot hästar - och folk blir helt förfasade.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 812
Senast: Bee
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 184
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 146
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp