Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slängt in en tigerkaka i ugnen. Nu äter jag frukost (och upptäckte att mjölken jag köpte igår går ut idag :meh:).
Ska iväg och hämta mamma vid tågtrafiken sen och sen ska vi ut till sommarstugan :).

Slängt in en tigerkaka i ugnen. Nu äter jag frukost (och upptäckte att mjölken jag köpte igår går ut idag :meh:).
Ska iväg och hämta mamma vid tågtrafiken sen och sen ska vi ut till sommarstugan :).
Gammal mjölk är suveränt göra pannkaka på, och om man fryser in den kan man använda den senare

Solen skiner och det är varmt och härligt vårigt i luften, men jag känner mig helt låg, trots att jag har fått flera riktigt bra besked idag. Och min häst ger mig bara ångest. Hästen som bara skulle vara enkel och ge mig energi på långa skritturer på långa tyglar. Jag är sååå nära att lämna bort honom för det sista i inridningen, men jag kan inte motivera att ta mig råd till det just nu. SUCK! Och vem vill bli medryttare på en halvinriden häst?? SUCK!

Solen skiner och det är varmt och härligt vårigt i luften, men jag känner mig helt låg, trots att jag har fått flera riktigt bra besked idag. Och min häst ger mig bara ångest. Hästen som bara skulle vara enkel och ge mig energi på långa skritturer på långa tyglar. Jag är sååå nära att lämna bort honom för det sista i inridningen, men jag kan inte motivera att ta mig råd till det just nu. SUCK! Och vem vill bli medryttare på en halvinriden häst?? SUCK!
Annonsera om hjälp? Jag som är för stor för att rida nu hade älskat att hjälpa till på marken vid inridning. :love:

Annonsera om hjälp? Jag som är för stor för att rida nu hade älskat att hjälpa till på marken vid inridning. :love:
Jag behöver egentligen ingen större medhjälp sådär med hästen. Jag behöver avlastning och energi att ta tag i det. Han är snäll och har skött sig jättefint i det mesta jag gjort. Man sitter på honom utan problem, men han går inte framåt, utan står liksom still. Och jag saknar totalt tålamodet att sitta där och mana på tills han fattar och går framåt. Jag har suttit i en kvart som mest och trodde att jag skulle avlida. Under den kvarten tog han ca 20 steg BAKÅT väldigt lugnt och sansat.

Leder någon honom så går han ju såklart. Men så fort man blir själv står han still. Inget elakt och inget fult, utan bara fattar inte. Och jag saknar som sagt tålamodet. Och jag tänker inte gå på med spö eller ge honom hårda ponnysparkar, för han har lite av en neurotisk personlighet och det tog 6-7 månader för mig at få det förtroendet jag har nu. Tyvärr är han inte ens en riktig häst, utan en kallblodstravare, så jag blir ännu mindre motiverad att ta tag i det.

Jaha kul, då har man blivit varslad igen :( :cry: En jävla månad till och jag hade vart anställd istället för provanställd. Fan vad jag hatar det här jävla livet.

Jag behöver egentligen ingen större medhjälp sådär med hästen. Jag behöver avlastning och energi att ta tag i det. Han är snäll och har skött sig jättefint i det mesta jag gjort. Man sitter på honom utan problem, men han går inte framåt, utan står liksom still. Och jag saknar totalt tålamodet att sitta där och mana på tills han fattar och går framåt. Jag har suttit i en kvart som mest och trodde att jag skulle avlida. Under den kvarten tog han ca 20 steg BAKÅT väldigt lugnt och sansat.

Leder någon honom så går han ju såklart. Men så fort man blir själv står han still. Inget elakt och inget fult, utan bara fattar inte. Och jag saknar som sagt tålamodet. Och jag tänker inte gå på med spö eller ge honom hårda ponnysparkar, för han har lite av en neurotisk personlighet och det tog 6-7 månader för mig at få det förtroendet jag har nu. Tyvärr är han inte ens en riktig häst, utan en kallblodstravare, så jag blir ännu mindre motiverad att ta tag i det.
Han är väl inte mindre riktig för det? ;) Kan han longeras? Isf hade jag försökt att någon longerar honom med dig på och att ni ger hjälpgivningen samtidigt båda två. Då kanske han kopplar ihop sakerna?
Jag har alltid lärt in galoppfattning från marken först, med pussljud liksom. Sen använde jag samma på ryggen och la till hjälpgivningen med skänklarna. Efter ett tag kunde ljudet fasas ut :up:

Det finns tom folk som blir medryttare på icke inridna hästar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 785
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka