Vad i hela friden pysslar vi med? Del LII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han är väl inte mindre riktig för det? ;) Kan han longeras? Isf hade jag försökt att någon longerar honom med dig på och att ni ger hjälpgivningen samtidigt båda två.
Nej, han är faktiskt mindre viktig. ;)
Han kan orden skritt, trav, halt och stå. Eftersom han varit så neurotisk har jag gått många promenader med honom, samt longerat honom. Står man still bredvid honom och säger skritt så skrittar han iväg utan att du går samtidigt. Men sitter du på så står han still. ;) Inget farligt alls. Hade varit värre om han bockade långa repor, men det gör han ju inte.

Jag tror att man bara behöver tålamodet att sitta krav tills han går och då berömma honom massor!

Ute på promenad säger jag alltid "Skritt" och kör armbågen i sidan på honom och då går han. Men så var det detta med ryttare.

Jag behöver egentligen ingen större medhjälp sådär med hästen. Jag behöver avlastning och energi att ta tag i det. Han är snäll och har skött sig jättefint i det mesta jag gjort. Man sitter på honom utan problem, men han går inte framåt, utan står liksom still. Och jag saknar totalt tålamodet att sitta där och mana på tills han fattar och går framåt. Jag har suttit i en kvart som mest och trodde att jag skulle avlida. Under den kvarten tog han ca 20 steg BAKÅT väldigt lugnt och sansat.

Leder någon honom så går han ju såklart. Men så fort man blir själv står han still. Inget elakt och inget fult, utan bara fattar inte. Och jag saknar som sagt tålamodet. Och jag tänker inte gå på med spö eller ge honom hårda ponnysparkar, för han har lite av en neurotisk personlighet och det tog 6-7 månader för mig at få det förtroendet jag har nu. Tyvärr är han inte ens en riktig häst, utan en kallblodstravare, så jag blir ännu mindre motiverad att ta tag i det.
Gå hemifrån med han. Sedan rider du hem.

Nej, han är faktiskt mindre viktig. ;)
Han kan orden skritt, trav, halt och stå. Eftersom han varit så neurotisk har jag gått många promenader med honom, samt longerat honom. Står man still bredvid honom och säger skritt så skrittar han iväg utan att du går samtidigt. Men sitter du på så står han still. ;) Inget farligt alls. Hade varit värre om han bockade långa repor, men det gör han ju inte.

Jag tror att man bara behöver tålamodet att sitta krav tills han går och då berömma honom massor!

Ute på promenad säger jag alltid "Skritt" och kör armbågen i sidan på honom och då går han. Men så var det detta med ryttare.
Mitt ena sto som hade fenomenal balans själv var väldigt osäker på att gå med ryttare på eftersom hon ville hålla balansen åt ryttaren också. Det kanske kan vara något sånt? När hon väl lärt sig var det inga problem, hon hade fortfarande suverän balans. Tyvärr lite lätt fram ibland :angel: även med graman/fast martingal/inspänning. Hon försökte svänga på bakbenen när @Squie försökte leda ner henne en gång :angel: :D

Sitter på jobbet och försöker febrilt hindra en ångestattack. Jag vill inte vara här, jag vill heller inte vara hemma.

Gå hemifrån med han. Sedan rider du hem.
Det har jag tänkt flera gånger, men jag vågar inte. *fegis* Han är så sjukt äcklig när han flippar. Nu gör han kanske inte det något mer efter att tänderna är utopererade, men när han flippar så vänder han ögonen in i skallen och bara drar. Tror inte att han skulle göra det, men det känns som att jag hellre vill leda någon ridkunnig, eller någon leder mig, 90 % av sträckan så ifall något händer så är man nära hemmet. Han kan ju vägarna häromkring bra nu, men jag vågar fan inte.

Jag är allmänt omotiverat just nu och då blir hästen bara ett ångestpåslag istället för att ge energi. Blir kanske annat när han kommer hem på bete och det inte blir något jobb, för just nu är stallet lite ångestfyllt överlag. Jag som sa att jag aldrig mer skulle stå inackorderad! Varför gick jag emot det??

Mitt ena sto som hade fenomenal balans själv var väldigt osäker på att gå med ryttare på eftersom hon ville hålla balansen åt ryttaren också. Det kanske kan vara något sånt?
Det är nog något sådant för han är inte den som normalt protesterar och är konstig, utan han vill liksom vara till lags. Som sagt, man behöver nog bara tålamodet att sitta kvar där och mana på lite lätt tills han går framåt själv, men det tålamodet saknar jag.

Det har jag tänkt flera gånger, men jag vågar inte. *fegis* Han är så sjukt äcklig när han flippar. Nu gör han kanske inte det något mer efter att tänderna är utopererade, men när han flippar så vänder han ögonen in i skallen och bara drar. Tror inte att han skulle göra det, men det känns som att jag hellre vill leda någon ridkunnig, eller någon leder mig, 90 % av sträckan så ifall något händer så är man nära hemmet. Han kan ju vägarna häromkring bra nu, men jag vågar fan inte.

Jag är allmänt omotiverat just nu och då blir hästen bara ett ångestpåslag istället för att ge energi. Blir kanske annat när han kommer hem på bete och det inte blir något jobb, för just nu är stallet lite ångestfyllt överlag. Jag som sa att jag aldrig mer skulle stå inackorderad! Varför gick jag emot det??
Jag kan komma förbi någon dag o leda dig nu när vädret och min rygg är bättre.

Jag kan komma förbi någon dag o leda dig nu när vädret och min rygg är bättre.
Tack! Problemet är dock att jag måste finna motivationen till att ta tag i hästen på riktigt. Även om vi går en runda och han funkar fint, så måste jag ju hålla igång det där och rida dagen efter också. Det är min kontintutet som felar mest.

Jag försöker att få något vettigt gjort. Är egentligen överhopad med arbete men kan inte koncentrera mig. Vi hade första visningen igår av lägenheten och ny visning idag på kvällen. Tänk om vi inte får några bud? Stress och illamående av bara tanken!

Jag försöker att få något vettigt gjort. Är egentligen överhopad med arbete men kan inte koncentrera mig. Vi hade första visningen igår av lägenheten och ny visning idag på kvällen. Tänk om vi inte får några bud? Stress och illamående av bara tanken!
Klart ni kommer att få bud. Det är bostadsbrist i typ hela Sverige!! :D

Har ringt bostadsbolaget och dubbelkollat allt är ok. Håller tummarna för att jag får ett erbjudande under morgondagen på någon av lägenheterna jag sökt.
I morgon ska jag även kolla på en ledig lösdrift som en väns vän vill hyra ut. Det skulle vara perfekt! Håller tummarna!

Jag var nästan hemma när jag fick ett samtal från fsk. Födelsedagsbarnet mår inte riktigt bra :down: så nu botaniserar vi bland gårdagens presenter istället :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att... 2
Svar
25
· Visningar
1 785
Senast: Kakis
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka