Vad i hela friden gör vi? Del XXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens övningar, fick "eld" på all el på kompisens släpkärra, vi bytte ut det j*vla medskick som satt monterat från fabrik till led och drog nya kablar till allt så nu funkar lyset som det ska och där lyxade jag med limtätade krympkabelskor och limtätad krympslang över alla skarvar så nu har fukten inte en chans att hitta in. :up:

Sen fikade jag med en kompis. :love:

Fick en hel del gjort idag. Eller ja, nästan en hel del gjort.
Då mamma kom hem tidigare så åkte vi till hennes uppsagda kolonilott för att hämta lite blommor som fanns kvar som är hennes. Hon har egentligen lotten till Maj nästa år men då hon tröttnade p.g.a. inbrott och stulna saker så slutade hon och lät andra ta över men på villkoret att dessa blommor ska vara kvar tills det är läge att gräva upp dem vilket var okej sade dem men nu hette det tydligen annat. Så bara för det så tog jag även med mig "blomstaketet" som var ett väldigt fint trästaket som @åke kan få ärva om hon vill.

Nu ska jag diska. Köpte massa engångsportionsformar på Dollarstore som såldes för 5kr/st så någon handlade en del.. *vissla*
Det tackar jag så mycket för.

Sitter och försöker andas och koppla av, precis skickat iväg ett mail till länstrafiken.
Höll på att krocka med en buss imorse på väg till jobbet, som körde ut från hållplats på 70-väg, trots att jag både ljustutade och tutade när jag såg att bussen började köra ut. Var glad jag hade personbilen, då jag var tvungen att tvärnita för att inte krocka med bussen, då jag fick möte så jag inte kunde köra om. Tänk om det hade varit lastbilen, då hade jag rammat bussen trots att jag försökt bromsa.. :crazy: :crazy: :crazy:
Tyckte mest synd om passagerarna, är inte chauffören mer rädd om dom än så? :down: :down:
Usch vad otäckt

Fick en hel del gjort idag. Eller ja, nästan en hel del gjort.
Då mamma kom hem tidigare så åkte vi till hennes uppsagda kolonilott för att hämta lite blommor som fanns kvar som är hennes. Hon har egentligen lotten till Maj nästa år men då hon tröttnade p.g.a. inbrott och stulna saker så slutade hon och lät andra ta över men på villkoret att dessa blommor ska vara kvar tills det är läge att gräva upp dem vilket var okej sade dem men nu hette det tydligen annat. Så bara för det så tog jag även med mig "blomstaketet" som var ett väldigt fint trästaket som @åke kan få ärva om hon vill.

Nu ska jag diska. Köpte massa engångsportionsformar på Dollarstore som såldes för 5kr/st så någon handlade en del.. *vissla*
Visst var dom snygga.

Nu ska dom trycka upp en tops i näsan på mig med :crazy:

Bakjouren på Infektion blev bekymrad när han pratade med min Medicinläkare, han tyckte mina prover var illavarslande :o

Det enda jag vet är att min sänka är på 54. Dvs inte alarmerande hög men något är fel.

Men varför i NÄSAN :arghh:

Sitter och letar på nätet efter några bra jeans. Vill ha jeans som sitter som mjukisbyxor :angel: (eller ja, jag vill ha något som sitter snyggt och inte speciellt tight.) Det verkar helt omöjligt. Jag hittar bara "slim" eller "extra slim" typ.
Det är på grund av såna här problem som jag har gått över till att bara använda klänning eller kjol, och då leggings till. Det är nästan som att gå med pyjamasbyxor jämt :p Förutom på jobbet då, men då hade jag mjukisbyxor för när jag väl fick jobbebyxorna var dom lite för tighta över låren (men för stora i midjan som vanligt :meh: ) :o

Borde gå och sova. Eller kopiera betyg inför morgondagens intervju. Eller duscha. Istället har jag läst ut boken (en av dom, det var sån där 2 i 1 bok) och kollar igenom Tinder :cautious:

Det är på grund av såna här problem som jag har gått över till att bara använda klänning eller kjol, och då leggings till. Det är nästan som att gå med pyjamasbyxor jämt :p Förutom på jobbet då, men då hade jag mjukisbyxor för när jag väl fick jobbebyxorna var dom lite för tighta över låren (men för stora i midjan som vanligt :meh: ) :o
Jag vill gärna ha kläder som går att använda både på hundpromenader och till andra tillfällen.. Kjol är knepigt i skogen :D Räknar dessutom med att komma på anställningsintervjuer snart och då är det inte kontorsjobb vi snackar utan mer fysiskt krävande jobb, känns fel att komma i opraktiska kläder då :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 736
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Det startade med att jag fick gmail (som jag aldrig använder) om en bokning på ett hotell i ett grannland. Mailade tilbaka och sa att...
2
Svar
33
· Visningar
2 685
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
92
Senast: Gunnar
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
38 39 40
Svar
783
· Visningar
20 989

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka