Varför skulle de inte betala dig under uppsägningstiden? Du ska ju inte jobba gratis
Helst inte!
Nej men jag är provanställd och tänkte om de kunde kasta ut mig på dagen utan att pröjsa trots att det står en månad i kontraktet..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför skulle de inte betala dig under uppsägningstiden? Du ska ju inte jobba gratis
Som provanställd har jag för mig att man har 2 veckors uppsägningstid.. Och jag skulle bli väldigt förvånad om de kan sparka ut dig på dagen utan betalt.Helst inte!
Nej men jag är provanställd och tänkte om de kunde kasta ut mig på dagen utan att pröjsa trots att det står en månad i kontraktet..
Som provanställd har jag för mig att man har 2 veckors uppsägningstid.. Och jag skulle bli väldigt förvånad om de kan sparka ut dig på dagen utan betalt.
Jag hade fel, standard var visst en månad åt bägge håll.På mitt anställningsbeslut står en månads uppsägningstid, provanställning som övergår i en tillsvidare när beslutet löper ut om ej annat avtalats innan.
Jag hade fel, standard var visst en månad åt bägge håll.
Det är ett skit det där när dom blir gamla.Tack så mycket, jag förstår att du gör detJag är så glad för att jag har Missia men också vansinnigt orolig för att förlora henne också, hon är ju lika gammal. Dock är hon väldigt pigg och jag bokade en seniorkoll av henne för att kolla att hon verkligen är ok.
Sålänge ni inte kommer överens om något annatOavsett så får de betala mig resterande tid?
Det är det viktiga för mig![]()
Du gör rätt i att skita i det just nu. Sorg måste få ta sin tid, även efter våra älskade djur.Fortsätter mitt Criminal Minds-maraton och dricker cider. Kan hända att det inte är helt nyttigt, vettigt, förnuftigt etc men det skiter jag i. Jag har förlorat min älskade kisse och det gör ont. Särbon har som vanligt varit underbar och han är också ledsen, när pappa dog bestämde Tassa att särbon var hennes husse, basta!![]()