Vad i hela friden gör vi? Del XXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså vem fan är så jävla dum att man börjar spika i något när klockan är efter 21 när man bor i ett flerfamiljshus :banghead:

Jag ska sova :mad:

JAG :angel: Du skulle verkligen hata mig (och lägga passivt-aggressiva lappar i min brevlåda. Jag gör saker som sätter upp bokhyllor (och tappar hyllplan i golvet) på kvällarna, och då menar jag verkligen kvällarna :sneaky:

Och hans enda svar var att avvakta till imorgon.
Min veterinär sa att jag kunde tejpa fast gasbinda på svansen om hon skulle lyckas nå den trots tratten - vilket hon ju gör nu när hon ihärdigt kämpar för det. Och jag kan inte tejpa fast någonting alls, för hon morrar och drar åt sig svansen när jag försöker. Det hade eventuellt funkat lättare om någon kunde hållit fast henne åt mig, men det har jag ju ingen som kan göra :(

JAG :angel: Du skulle verkligen hata mig (och lägga passivt-aggressiva lappar i min brevlåda. Jag gör saker som sätter upp bokhyllor (och tappar hyllplan i golvet) på kvällarna, och då menar jag verkligen kvällarna :sneaky:

Jag påminner mina grannar om att dom har grannar.

Inte genom lappar utan genom att knacka på och vara överdrivet trevlig verbalt medans ögonen skjuter blixtar...

Jag väcker inte någon kl 7 på morgonen med att borra eller spika i väggarna.

Ska försöka göra kåldolmar. Har nog aldrig försökt med det tidigare men kålpudding är jag en hajare på. Mina kunskaper i köket lämnar mycket att önska. Men i dag känner jag att det är en bra dag att prova vi får väl se om jag får åka och köpa hämtmat eller om jag lyckas :D
Det blev kålpudding fixade inte att rulla kålen på något bra sätt. Men det är gott med kålpudding med. Slapp åka å köpa hämtmat :D

Och hans enda svar var att avvakta till imorgon.
Min veterinär sa att jag kunde tejpa fast gasbinda på svansen om hon skulle lyckas nå den trots tratten - vilket hon ju gör nu när hon ihärdigt kämpar för det. Och jag kan inte tejpa fast någonting alls, för hon morrar och drar åt sig svansen när jag försöker. Det hade eventuellt funkat lättare om någon kunde hållit fast henne åt mig, men det har jag ju ingen som kan göra :(

Men lilla goset :( Jag vet hur svårt det är med en vilt kämpande katt som har ont. Kan du kanske linda in henne i en gammal handduk och sedan försöka? Paket, inga klor synliga, stadigt tag om katten med ena armen, rumpan mot dig, gärna i ett hörn av tex sängen, andra handen beredd med allting som behövs redan utlagt.

Och bered dig tyvärr på blod, ditt! och skrik, Bolls! :crazy:

Riktigt trött nu.
Fixade stallet på morgonen, sedan satt jag med skolarbete från 08.30-11.30. Sedan lite lunch och fixa i ordning. Jobbade 13-20, sedan satte jag mig vid datorn vid 20.30 och pysslade med lite skolarbete. Nu får nog denna dagen snart räknas som slut...

Jag har varit och fixat stallet och kom precis hem. Någon ridning orkade jag inte. Det blir läggdags tidigt idag.

Lyckades tejpa fast en kompress (att linda runt en gasbinda och sen tejpa kan jag bara glömma). Nu är hon helgalen på att det sitter en klump på svansen och slår omkring med den istället. Typ pest eller kolera. Men nu kan hon i alla fall inte få tag i stygnen eller få ner munbakterier i såret. Och så kan ingen av dom andra komma åt det heller. Hoppas att hon accepterar läget snart så det får läka ifred.

@MJLee Hon använder aldrig klor eller tänder mot människor, men idag försökte hon slå efter mig (utan utfällda klor dock). Problemet är att hon drar åt sig svansen, och jag kan inte klämma tag i den eftersom det ju gör ännu ondare då

@cili Om du behöver göra om det igen så kanske det är lättare med en strumpa eller klippa av ett finger på en vante men givetvis som skydd ovanpå lämpligt förbandsmaterial.
Spånar friskt som vanligt. :o
Försökte göra en strut av kompressen först, i hopp om att bara kunna trä på den. Men det gick inte alls

Rackarns synd, hoppas det håller sig över natten nu och hon låter det vara ifred.
Jag är mer orolig för imorgon, när jag måste iväg till skolan några timmar (obligatorisk närvaro, så jag kan inte plugga hemifrån. Inatt märker jag ju förhoppningsvis om något händer

Jag har varit på besök på en bondgård i dag och sniffat på kossor :love:
Alla andra klagade på att där fanns bajs och kolukten:banghead: medan jag i mitt stilla sinne tänkte...
- jag står hellre här och luktar på kossorna än går förbi åhlnshuset vid T-centralen:D #humanFerdinandgirl

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har just nu en bekant som, trots tillsägelse bara måste använda könsord eller svänga sig med "den glänser som hundp***en i... 8 9 10
Svar
192
· Visningar
5 731
Senast: Enya
·
Hästhantering Hej Min 8 åriga valack på 175 cm fick den 25e Januari diagnosen hovledsinflammation bf och knäledsinflammation hb, han va även tät i... 2
Svar
34
· Visningar
2 244
Senast: Claraclara
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
720
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka