Vad i hela friden gör vi? Del XXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Soffan några minuter innan jag ska cykla till stallet. Ledig idag, men måste åka ner till storstan för att fixa tandställningen :wtf: Blir studier fram tills det är dags att åka.

Ska väcka mellanpojken, han ska äta frukost och sen ska vi åka till förskolan med honom. När jag kommer hem ska jag läsa inför högskoleprovet. Panik eftersom jag verkar behöva minst 1,0 för att kunna komma in på önskad utbildning. Mattedelen är mitt stora problem för 2 år sen hade jag 0,3 i matte. Inga imponerande siffror direkt :rofl::rofl: Men jag har övat enda sen i somras så jag hoppas att massor sitter :nailbiting::nailbiting:

Himla praktiskt att katten tycker att metacam är så gott att hon gladeligen skulle slicka i sig hela burken på en gång om hon fick, då behöver vi inte bråka om den saken :up:. Svanspaketet har hon fått av sig under natten, men verkar inte ha rört svansen så hon får helt enkelt ha enbart tratt nu när jag ska iväg till skolan en sväng.

Och igår fick jag mail om att jag får testa västtrafik gratis i 14 dagar, så jag ska lämna cykeln hemma idag. Jäkla skönt nu när det är sånt pissväder och benet blir sämre av att bli kallt.

-2,3 grader ute, den var jag inte helt beredd på. När jag kom hem från jobbet igår stod bara Pigge vid balen och åt och det var likadant i morse. Fick panik så på med kläder och ut i hagen. Annie stod fullt nöjd helt själv i andra änden av hagen. Phuuu. Hon såg lite förvånad ut när jag brakade ut i hagen bara för att pussa henne och trycka i henne ett gäng morötter ;)

Vaknade nyss. Har grymt ont i huvud och axlar. :down:
Naturligtvis är jag ledig i dag så det är väl därför. :banghead: Oavsett ska jag ut och rida med en tjej i stallet snart. Sen hämta transporten. Plugga lite och så borde jag städa och tvätta.
Men en sak i taget, först kaffe!

Tror jag ska tända i kaminen och sen äta frukost.
Samma som jag gör varje dag då, först ett vedträ på längden, en sprut diesel från en gammal Yes-flaska bredvid vedträet, sen ett varv ved på tvären och ett par trän på längden ovanpå dom och sen sätter jag fyr på dieseln som askan sugit upp. Misslyckas aldrig. :up:

Och sen när du är färdig med det sista så är det bara att börja om igen, det där med "lantidyllen" är en myt. :meh:

Jo, jag vet. Nu är det ju bara "projekt Tak" om ska ros i land. Sen kan jag pusta ett tag, då det inte blir fler större grejer över vintern. Inte några planerade sådana i alla fall...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har just nu en bekant som, trots tillsägelse bara måste använda könsord eller svänga sig med "den glänser som hundp***en i... 8 9 10
Svar
192
· Visningar
5 731
Senast: Enya
·
Hästhantering Hej Min 8 åriga valack på 175 cm fick den 25e Januari diagnosen hovledsinflammation bf och knäledsinflammation hb, han va även tät i... 2
Svar
34
· Visningar
2 244
Senast: Claraclara
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
720
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka