Vad i hela friden gör vi? Del XXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Överlevde samtalet. Nu är det bara 8 uppgifter på 2.5 vecka kvar. :D
Och ett Betygssamtal :grin:

Men vilken magknip jag fått av stressen :(

Jag var på styrelsemöte igår kväll... :crazy: Någon som känner ett stort sug att bli kassör i en hyfsat stor förening med väldigt mycket verifikationer? :angel: Alltså det här med swish i förening, måste man bokföra varje inbetalning? I mitt huvud borde man kunna köra två verifikationer per dag, kiosk och sportens inkommande. Men kassören hävdar att hen måste göra en verifikation till varje inbetalning och går där med inte med på swish. Nu fick jag åtminstone till det att få swish till medlemsavgifterna så att jag slipper de summorna i handkassan. :crazy:

Jag var på styrelsemöte igår kväll... :crazy: Någon som känner ett stort sug att bli kassör i en hyfsat stor förening med väldigt mycket verifikationer? :angel: Alltså det här med swish i förening, måste man bokföra varje inbetalning? I mitt huvud borde man kunna köra två verifikationer per dag, kiosk och sportens inkommande. Men kassören hävdar att hen måste göra en verifikation till varje inbetalning och går där med inte med på swish. Nu fick jag åtminstone till det att få swish till medlemsavgifterna så att jag slipper de summorna i handkassan. :crazy:

Jag hade klumpat summan och bifogat ett detaljerat underlag.

Klar du kan göra en samlingsverifikation, det är ju bara lägga underlaget från banken bakom. Er kassör har fel :)
Du behöver inte ens dela upp den i två olika verifikationer.

äter låååång lunch på pizzerian i någon gudsförgäten småort.
40 minuter kvar att sysselsätta mig innan det är dags att åka vidare.

Jag hade klumpat summan och bifogat ett detaljerat underlag.

Klar du kan göra en samlingsverifikation, det är ju bara lägga underlaget från banken bakom. Er kassör har fel :)
Du behöver inte ens dela upp den i två olika verifikationer.
Tack! Då var jag inte helt ute och cykla, nu tror jag inte att jag kan få kassören att ändra sig men eftersom kassören sa upp sig från sitt uppdrag redan för tre år sedan så kan jag jobba på att försöka få in en ny kassör så kan jag få det hela löst så småningom. Det har tagit mig ett helt år att få kassören att ens titta på swish lösningar, hen tycker att det är så mycket enklare med kontanter... :crazy: Jag är inte så glad i att jag ska ta emot så stora summor som det blir i januari när alla ska betala sina medlemsavgifter. :nailbiting:

Tack! Då var jag inte helt ute och cykla, nu tror jag inte att jag kan få kassören att ändra sig men eftersom kassören sa upp sig från sitt uppdrag redan för tre år sedan så kan jag jobba på att försöka få in en ny kassör så kan jag få det hela löst så småningom. Det har tagit mig ett helt år att få kassören att ens titta på swish lösningar, hen tycker att det är så mycket enklare med kontanter... :crazy: Jag är inte så glad i att jag ska ta emot så stora summor som det blir i januari när alla ska betala sina medlemsavgifter. :nailbiting:

Här försöker vi gå från så få kontanter som möjligt, är ju nästan lika dyrt banka kontanter som att använda fakturainbetalning(medlemsavgiften), kortbetalning (izettle) och swish.

Praktiskt att jobba 4 timmar om dagen om man nu klarar allt som ska göras på den tiden ! Ringde läkaren om sjukintyget och sköterskan kollade vad han skrivit och han skrev ev sjukskrivning så nu får han vackert skriva ett intyg sedan i måndags och skicka omgående !

Här försöker vi gå från så få kontanter som möjligt, är ju nästan lika dyrt banka kontanter som att använda fakturainbetalning(medlemsavgiften), kortbetalning (izettle) och swish.
Jag jobbar hårt med att få in föreningen i 2000-talet, de tittar nästan med skräck på mig när jag skriv protokollet direkt i datorn under mötet... :crazy: Det blir nog bra i slutändan men det är ett tungt jobb att ta sig framåt, utan att trampa någon på tårna mer än nödvändigt. Jag hoppas att vi kan få in lite mer nya krafter i styrelsen fram över. Just nu håller jag på och försöker se till att få över lok-stödet till mig så jag kan göra det direkt i datorn. :D

Ska väcka mellanpojken, han ska äta frukost och sen ska vi åka till förskolan med honom. När jag kommer hem ska jag läsa inför högskoleprovet. Panik eftersom jag verkar behöva minst 1,0 för att kunna komma in på önskad utbildning. Mattedelen är mitt stora problem för 2 år sen hade jag 0,3 i matte. Inga imponerande siffror direkt :rofl::rofl: Men jag har övat enda sen i somras så jag hoppas att massor sitter :nailbiting::nailbiting:
Matten gick inte bra alls när jag skrev men fick 1,4 ändå ett år när snittet var superlågt.
Kollade aldrig hur matten gick men tro fan att testdelen också var matte..

Jag undrar jag om mitt paket kommer fram idag. PostNord ringde när jag pratade med min lärare. Jag försökte ringa tillbaka sedan men inget svar...

Är inget viktigt men vill gärna ha det ändå. Och ffa får de inte lämna det till ombud, jag _kan_ inte lyfta in det i bilen själv.

Jag jobbar hårt med att få in föreningen i 2000-talet, de tittar nästan med skräck på mig när jag skriv protokollet direkt i datorn under mötet... :crazy: Det blir nog bra i slutändan men det är ett tungt jobb att ta sig framåt, utan att trampa någon på tårna mer än nödvändigt. Jag hoppas att vi kan få in lite mer nya krafter i styrelsen fram över. Just nu håller jag på och försöker se till att få över lok-stödet till mig så jag kan göra det direkt i datorn. :D
Vi i våran förening sköter allt i datorn och har swish åxo då det är alldeles för dyrt att bli av med kontanter .Men det blir ju kontanter ändå då många äldre inte har swish när vi säljer korv och lotter !

Vi i våran förening sköter allt i datorn och har swish åxo då det är alldeles för dyrt att bli av med kontanter .Men det blir ju kontanter ändå då många äldre inte har swish när vi säljer korv och lotter !
Ja lite kontanter är ju helt okej, men när det ska in medlemsavgift på 300 kr och träningsavgift på 200 kr och så är det 10 som kommer med pengar samma dag, då kan man hålla sig för skratt... Vi har väldigt få äldre i föreningen, det är till tävlingar det kan dyka upp och då brukar det inte vara något problem med kontanter. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har just nu en bekant som, trots tillsägelse bara måste använda könsord eller svänga sig med "den glänser som hundp***en i... 8 9 10
Svar
192
· Visningar
5 731
Senast: Enya
·
Hästhantering Hej Min 8 åriga valack på 175 cm fick den 25e Januari diagnosen hovledsinflammation bf och knäledsinflammation hb, han va även tät i... 2
Svar
34
· Visningar
2 244
Senast: Claraclara
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
720
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka